اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جرمی کوربین و بوریس جانسون دیدار کردند

رهبران حزب کارگر و محافظه‌کار انگلیس پیش از آغاز جلسه روز چهارشنبه پارلمان درخصوص برنامه زمان‌بندی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت‌وگو کردند.

جرمی کوربین و بوریس جانسون دیدار کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس جهت مذاکره درخصوص زمان‌بندی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کردند.

به نوشته روزنامه «فایننشال تایمز»، «لورا هاگز» سخنگوی حزب کارگر گفت در این دیدار، «جرمی کوربین» پیشنهاد حزب کارگر را برای نخست‌وزیر تکرار کرد تا با زمان‌بندی معقولی برای مذاکره، بازبینی و الحاق متمم به لایحه توافق خروج، توافق کنند و تأکید کرد زمانی که خطر گزینه خروج بی‌توافق از اتحادیه اروپا برطرف شود، حزب کارگر از برگزاری انتخابات همگانی حمایت می‌کند».

همچنین سردبیر سیاسی روزنامه «تایمز» انگلیس در حساب توئیتر خود نوشت «دومینیک کامینگز» مشاور جانسون که در این گفت‌وگو حضور داشت خطاب به کوربین گفته است که فرانسوی‌ها تمدید اجرای برگزیت را وتو خواهند کرد. «نیک براون» مشاور کوربین در پاسخ به او گفته است، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه شما (حزب محافظه‌کار) را احمق فرض کرده است و به بازی گرفته است.

روز سه‌شنبه پس از آن‌که پارلمان انگلیس ضرب‌الاجل دولت جانسون برای اجرای برگزیت در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) را رد کرد، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه گفت که هیچ دلیلی برای تمدید مهلت برگزیت وجود ندارد.

یکی از شروط کوربین برای پذیرش توافق دولت جانسون با بروکسل جهت اجرای برگزیت، حضور انگلیس در «اتحادیه گمرکی» است. اما حزب جانسون معتقد است پذیرش این شرط برابر با افزایش کنترل و نفوذ اتحادیه اروپا در مسائل اقتصادی این کشور خواهد بود و در نتیجه به‌شدت با آن مخالف است.

جانسون در آغاز جلسه روز چهارشنبه پارلمان گفت علت تلاش عده‌ای برای تمدید پیاپی زمان اجرای برگزیت، رسیدن به هدف برگزاری همه‌پرسی دوم خروج از اتحادیه اروپا است.

طی همه‌پرسی اول برگزیت که سال ۱۳۹۵ برگزار شد، مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.

«ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس سه بار توافق دولتش با اتحادیه اروپا درباره برگزیت را به پارلمان انگلیس ارائه کرد اما قانونگذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد.

جانسون در تلاشی فشرده توانست با مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا جهت اجرای برگزیت به توافق برسد و قصد داشت آن را در پارلمان تصویب کند. اما پس تصویب متمم «لتوین» در پارلمان دولت را مجبور کرد طی نامه‌ای به بروکسل بار دیگر خواستار تمدید مهلت اجرای برگزیت شود.

همچنین نمایندگان پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه، با این‌که موافقت خودشان را با کلیات توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت اعلام کردند، اما در یک رأی‌گیری دیگر چارچوب زمانی جانسون برای محقق کردن برگزیت را رد کردند.  

جانسون در پاسخ به ایجاد محدودیت‌های پارلمان، تهدید کرد اگر نتواند برگزیت را در تاریخ مقرر اجرا کند، پیش از پایان سال جاری میلادی انتخاباتی همگانی برگزار خواهند کرد. حزب کارگر گفته است اگر این اطمینان وجود داشته باشد که برگزیت بدون توافق با اتحادیه اروپا اتفاق نخواهد افتاد، با برگزاری انتخابات موافق خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول