اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک کارشناسان آمریکا به ازبکستان در زمینه بودجه و بدهی دولتی

وزارت خزانه‌داری آمریکا برنامه‌ریزی کرده در سال 2020 میلادی 3 نفر از کارشناسان خود را به وزارت دارایی، کمیته دولتی مالیات و آژانس توسعه بازار سرمایه ازبکستان اعزام کند.

کمک کارشناسان آمریکا به ازبکستان در زمینه بودجه و بدهی دولتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، وزارت خزانه‌داری آمریکا برنامه‌ریزی کرده در سال 2020 میلادی 3 نفر از کارشناسان خود را به وزارت دارایی، کمیته دولتی مالیات و آژانس توسعه بازار سرمایه ازبکستان اعزام کند.

علاوه بر این برنامه ریزی شده از دیگر موسسات تخصصی آمریکا نیز کارشناسانی اعزام شوند.

طرفین در مورد این موضوع در چارچوب مذاکرات «عادل بیک اسحاق اف» معاون وزیر دارایی ازبکستان با «لاری مک‌دونالد» رئیس دفتر کمک فنی وزارت خزانه داری آمریکا در سفارت ازبکستان در «واشنگتن» به توافق رسیدند.  

طرفین قرارداد فنی را درباره بودجه، بدهی دولتی و تامین مالی زیربناها (GDIF)، بین دفتر کمک فنی وزارت خزانه داری آمریکا و وزارت دارایی ازبکستان امضا کردند.     

طرفین همچنین ابعاد اصلی همکاری‌ها را در زمینه افزایش پتانسیل نهادهای اجتماعی و انسانی در حوزه‌های سیاست مالی، سیستم مدیریت بر بدهی دولتی و سرمایه گذاری‌ها، توسعه بازار سرمایه، مدیریت مالیاتی و همچنین افزایش کارایی بودجه بررسی نمودند.  

در پایان این دیدارها برای اجرای برنامه‌های افزایش پتانسیل مالی در زمینه‌هایی مانند برنامه ریزی بودجه، توسعه بازار بومی سرمایه اوراق بهادار دولتی و تکامل عملیات مدیریت بر بدهی دولتی قراردادهای فنی به امضا رسیده است.

برنامه ریزی شده در ماه نوامبر کارشناسان وزارت خزانه داری آمریکا برای تنظیم برنامه‌های همکاری‌های متقابل به ازبکستان سفر کنند.

هم اکنون در ازبکستان 210 شرکت مشترک با سرمایه گذاری سرمایه گذاران آمریکایی از جمله 49 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران آمریکایی فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آمریکا طی 9 ماه در سال 2018 میلادی در سطح 332 میلیون دلار قرار گرفته است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول