اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

شرایط اجرای کاهش تنوع مدارس باید فراهم شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به طرح مجلس در مورد کاهش تنوع مدارس گفت: با کاهش تنوع مدارس موافق هستیم که البته باید با ملاحظات آموزش و پرورش باشد و شرایط اجرای آن فراهم شود.

شرایط اجرای کاهش تنوع مدارس باید فراهم شود

خبرگزاری فارس ـ فرهاد بیگلری: مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه حذف تنوع مدارس، تصریح کرد: اگر این طرح به تأیید شورای نگهبان برسد، لازم‌الاجراست و البته باید گفت که در حال حاضر در آموزش و پرورش نیز همین دو مدرسه دولتی و غیردولتی را داریم و مدارسی همچون استعدادهای درخشان، شاهد و هیأت امنایی و...در ذیل مدارس دولتی هستند.

وی با بیان اینکه با کاهش تنوع مدارس موافق هستیم که البته باید با ملاحظات آموزش و پرورش تنظیم شده و شرایط اجرای آن فراهم شود، تصریح کرد: اگر این طرح به تصویب شورای نگهبان برسد، دوره گذار باید تعریف شود تا بسترها  از جمله معلم ویژه، برنامه درسی افزون و... فراهم شود.

نوید ادهم تأکید کرد: شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرکزی کارشناسی که جمعی از نخبگان تعلیم و تربیت را دارد، می‌تواند مشاور امینی برای مجلس باشد و بارها این موضوع را به رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان مجلس گفته‌ام.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در طرح‌ها و لایحه‌ها نظر کارشناسی و مشورتی مرکز پژوهش‌های مجلس را دریافت می‌کند، اظهار کرد: در شورای عالی اعلام آمادگی می‌کنیم که در طرح‌های مربوط به آموزش و پرورش نظر کارشناسی خود را اعلام می‌کنیم و بعد از آن مجلس، تصمیم‌گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: این اعلام آمادگی به علت وفاداری به قانون شورای عالی آموزش و پرورش است که مصوب مجلس شورای اسلامی هم است و براساس بند 4 ماده 6 وظایف و اختیارات شورای عالی مصوب 21 مهر1381 «بررسی طرح‌ها و لوایح قانونی مربوط به آموزش وپرورش، قبل از طرح در مجلس شورای اسلامی» از وظایف شورای عالی است و ما بارها آمادگی خود را برای اجرای این وظیفه قانونی اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول