اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واشنگتن «پاکسازی نژادی» توسط ترکیه را تکذیب کرد

یک مقام ارشد کاخ سفید در واکنش به ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر «پاکسازی نژادی» توسط نیروهای نظامی ترکیه در مناطق کردنشین شمال سوریه، گفت واشنگتن مدرکی دال بر صحت این ادعاها ندارد.

واشنگتن «پاکسازی نژادی» توسط ترکیه را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که برخی از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری نسبت به وقوع نسل‌کُشی در جریان عملیات ترکیه در شمال سوریه هشدار داده‌اند، اما یک مقام کاخ سفید بامداد امروز (پنجشنبه) گفت واشنگتن مدرکی از پاکسازی نژادی در این مناطق در اختیار ندارد.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از این مقام ارشد آمریکایی نوشت: «تا کنون، من گمان نمی‌کنم که مدرکی از پاکسازی قومی و نژادی را مشاهده کرده باشیم. و به همین دلیل می‌دانید اگر چنین چیزی رخ داده باشد، یک مسئله بسیار جدی است».

این مقام کاخ سفید، که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگاران توضیح داد: «من امیدوارم چنین اتفاقی [نسل‌کُشی] نیافتد. همکاران ترکیه‌ای ما گفته‌اند که هیچ قصدی برای این کار ندارند. به همین دلیل، انتظار ندارم که چنین چیزی رخ دهد».

این تماس تلفنی چند ساعت بعد از آن انجام شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به آتش‌بس در شمال سوریه، تحریم‌های اعمال‌شده علیه ترکیه را لغو کرد. این تحریم‌ها تنها چند روز پیش در پاسخ به عملیات ترکیه در شمال سوریه وضع شده بود.

این مقام آمریکایی در مورد روابط با آنکارا گفته است: «ما مشتاق روابط خوب با ترکیه هستیم، که یک عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم هست. همچنین ما مشتاق روابط خوب با کُردها در سوریه نیز هستیم. ما به [وقوع] بهترین اتفاق در سوریه امید داریم».

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول