اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رسیدگی به 55 پرونده احتکار در تعزیرات زنجان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از رسیدگی به 55 پرونده احتکار در تعزیرات زنجان خبر داد و گفت: انبارهای احتکار کشف شده در زنجان مربوط به برنج، خرما، لاستیک و لوازم خانگی بوده است.

رسیدگی به 55 پرونده احتکار در تعزیرات زنجان

مرتضی ممیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که از سال گذشته مورد توجه دستگاه‌های نظارتی به ویژه تعزیرات قرار دارد، بحث مقابله با احتکار است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه به استناد ماده 4 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 60 قانون نظام صنفی احتکار، نگهداری یا اختفای کالا به صورت عمده تخلف محسوب شده و مراجع ذیربط با متخلفان در این حوزه برخورد می‌کنند، افزود: احتکار در واقع به معنای نگهداری طعام به انتظار گران شدن آن است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 55 پرونده احتکار در استان زنجان رسیدگی شده است، گفت: انبارهای احتکار کشف شده در زنجان مربوط به برنج، خرما، لاستیک، لوازم خانگی و ... بوده است و به علت اهمیت موضوع این پرونده‌ها در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

ممیزی با اشاره به آخرین پرونده‌های احتکار رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی زنجان افزود: یکی از پرونده‌های رسیدگی شده مربوط به انواع حبوبات و چای است که در همین راستا 68 کارتن چای و انواع حبوبات و 6 تن انواع برنج ایرانی و خارجی از یک انبار خارج از مرکز شهر زنجان کشف و ضبط شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: این کالاها توقیف شده است و طبق جلساتی که برگزار شده بر اساس حکم صادره متهم به عرضه کالاهای احتکار شده محکوم شده است.

وی همچنین از کشف یک هزار و 100 عدد روغن موتور خبر داد و گفت: متهم این پرونده به پرداخت 557 میلیون ریال جریمه نقدی و عرضه کالاهای مکشوفه محکوم شده است.

ممیزی با اشاره به اینکه در راستای کشف انبارهای احتکار، یک انبار شامل 104 کیسه آرد شیرینی‌پزی نیز کشف شده است، افزود: حکم صادره برای متهم پرونده 72 میلیون ریال جریمه نقدی و عرضه آرد شیرینی‌پزی به نرخ مصوب دولتی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: همچنین در یک پرونده دیگر نیز انواع سیگار و 110 حلب انواع روغن کشف شد که متهم پرونده به 70 میلیون ریال جریمه نقدی و عرضه کالاها به نرخ دولتی محکوم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از ابتدای سال تاکنون 55 پرونده رسیدگی شده است، جریمه تعیین شده برای آنها بالغ بر 14 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/73005/ق/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول