اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ایجاد 3 هزار شغل جدید در همدان/ 1100 تاکسی فرسوده نوسازی می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از ایجاد 3 هزار شغل جدید در همدان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 100 تاکسی فرسوده در شهر همدان با ارائه تسهیلات نوسازی می‌شود.

ایجاد 3 هزار شغل جدید در همدان/ 1100 تاکسی فرسوده نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مددجویان کمیته امداد 58 تا 60 درصد بود که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه باید این میزان به صد درصد برسد چراکه هم اعتبار وجود دارد و هم متقاضی گفت: دلیل اینکه چرا 60 درصد به صد درصد نمی‌رسد پول و مردم نیست بلکه مشکل ما در اجراست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه باید موانع را شناسایی و در رفع آن تلاش کرد افزود: توقع داریم بانک‌ها بیشتر از صد درصد نیز تسهیلات پرداخت کنند چراکه آمادگی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کوتاهی می‌کنند و پاسخ مردم را نمی‌دهد تا اینکه پایان سال به 30 درصد پرداختی برسند اما در مجلس مصوب کرده‌ایم که باید به صد درصد برسد گفت: نه تنها چهار بانک آمادگی پرداخت تسهیلات دارند بلکه از طرفی پیشنهادهای دریافت بالاست.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه تمام مردم به دنبال وام هستند تا اشتغالی ایجاد کنند افزود: در استان نیز در حوزه اشتغال عملکرد خوبی وجود دارد اما باید معضل‌ها را برطرف کرد تا هم همدان شهرستان اول باشد و هم استان اول باشیم.

وی با تاکید به اینکه می‌طلبد در این زمینه کمیته‌ای برگزار شود تا گره‌ها رفع شوند و بتوانیم شاهد حل تمام آنها تا پایان پاییز باشیم گفت: پول به اندازه کافی در کشور وجود دارد و هر فردی که بیشتر تلاش کند بیشتر نصیبش می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خواستار فعالیت بانک‌ها در کشور برای دریافت منابع داخلی شد و افزود: در جلسه‌ای تصمیم گرفته شد وزارت کار 100 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی استان در حوزه دامداری سنتی اختصاص دهد که حضور وزیر کار در همدان در این زمینه کارساز بود.

وی با اشاره به اینکه دستور داده شده با 20 میلیارد تومان کار را آغاز کنند که کار در حال انجام است خاطرنشان کرد: اگر کل مبلغ اختصاص یابد 3 هزار شغل جدید را در شهرستان همدان و فامنین می‌توان ایجاد کرد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه بیش از 3 هزار تاکسی در همدان وجود دارد که یک‌هزار و 100 خودرو فرسوده است گفت: هر یک از دارندگان این تاکسی‌های فرسوده درخواست 50 میلیون تومان وام تسهیلات برای نوسازی دارند که در مجموع 55 میلیارد تومان می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق صحبت با شهرداری تهران قرار شد مبلغی از منابع داخلی شهرداری برای این امر تامین شود افزود: یک‌هزار و 100 وام 50 میلیونی به تاکسی‌های همدان تعلق می‌گیرد تا تاکسی‌های جدید خریداری شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: این اتفاق هم همدان را دگرگون می‌کند و هم یک‌هزار و 100 شغل پایدار ایجاد خواهد کر؛ ضمن اینکه 55 میلیارد تومان تزریق نقدینگی برای استان در حوزه اشتغال انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: پولی که بانک از صندوق دریافت می‌کند را به حساب شهرداری واریز می‌کند که در واقع شهرداری هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کند.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول