اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۷۰ درصد بیمه‌شدگان کردستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند/صدور ۲۱۰ هزار نسخه الکترونیکی در کردستان

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: خدمات الکترونیک حوزه بیمه سلامت در ۲۰۰ مکان در کردستان ارائه می‌شود که از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است.

۷۰ درصد بیمه‌شدگان کردستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند/صدور  ۲۱۰ هزار نسخه الکترونیکی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، انور اسماعیلی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان، اظهار کرد: توسعه نظام بیمه سلامت کشور یکی از مهم‌ترین فرامین مورد تاکید در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه و یکی از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت ایران است‌.

وی افزود: با تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران، یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور به عهده آن نهاده شده و زمینه تحقق اهداف بلندی چون عدالت محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه هفته بیمه سلامت از سوم لغایت نهم آبان ماه شروع می‌شود، اهداف تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران را، توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه سلامت برشمرد و ادامه داد: دستیابی به پوشش فراگیر و پوشش عادلانه خدمات سلامت، کاهش سهم مردم یا پرداخت از جیب، رفع همپوشانی بیمه‌ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را ازجمله این اهداف  عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت مکلف است برای کسانی که توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند، وسع‌سنجی کند و همه اقشار جامعه تا پایان سال جاری از خدمات بیمه درمانی بهره‌مند شوند.

اسماعیلی اهداف کلان سازمان بیمه سلامت را خرید راهبردی خدمات سلامت، استقرار راهنمایی‌های بالینی، استقرار کامل سازمان الکترونیک و پوشش اجباری بیمه سلامت نام برد.

وی با بیان اینکه در استان کردستان تعداد  ۲۰۰ محل استقرار کامل ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه بیمه سلامت فعالیت می‌کنند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان کردستان صادر شده که از این لحاظ استان برتر کشور است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان به عمده‌ترین دلیل موفقیت بیمه سلامت استان در نسخه‌نویسی الکترونیکی گریزی زد و گفت: پرداختی‌های تشویقی، استفاده از پتانسیل بخش خصوصی، وجود نیروهای توانمند در این ارگان، همکاری نزدیک بیمه سلامت با مراکز قرارداد و همکاری مردم بیمه شده با بیمه سلامت از جمله این موارد است.

اسماعیلی با بیان اینکه تعداد چهار بیمارستان استان کردستان از دوماه قبل تاکنون به  استقرار سامانه تبادل‌نظر اسناد بستری مجهز شده‌اند، افزود: در مدت زمان یاد شده تا امروز بالغ بر ۳ هزار پرونده الکترونیکی به بیمه سلامت ارجاع شده است.

وی از عدم پذیرش نسخه کاغذی توسط بیمه سلامت استان از ابتدای آبان ماه امسال خبر داد و گفت: این امر کمک خواهد کرد در مدت زمان کوتاهی همه اسناد بیمارستانی رسیدگی شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان به اقدامات این ارگان از سال گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: نسخه‌نویسی الکترونیکی، استقرار سامانه تبادل اسناد بستری، استحقاق‌سنجی، سامانه تایید اینترنتی خدمات و سامانه الکترونیکی کردن خسارت متفرقه از جمله این اقدامات است.

اسماعیلی افزود: از ابتدای آبان امسال تا ۶ ماه آینده کسانی که دفترچه بیمه سلامت ندارند می‌توانند با مراجعه به مراکز پیشخوان دولت تحت آزمون وسع‌سنجی قرار گیرند تا برای آنها دفترچه صادر شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد  ۱۲۴ داروخانه طرف قرارداد بیمه سلامت استان است، افزود: بیمه سلامت تا پایان خرداد امسال مطالبات آنها را پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان تصریح کرد: ۷۰ درصد بیمه‌شدگان در استان کردستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

اسماعیلی عنوان کرد: بیمه سلامت استان روزانه یک میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان خود هزینه پرداخت می‌کند که از ابتدای امسال تاکنون ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بار مراجعه مردم استان به مراکز خدمات درمانی دارای دفترچه بیمه سلامت بوده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: بر اساس آخرین آمار سازمان بیمه سلامت ایران، کردستان جزو استان‌های پیشتاز در نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

وی  تصریح کرد: همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده از ابتدای شهریور دو طرح الکترونیکی دیگر تحت عناوین تبادل الکترونیکی اسناد بستری بیمارستانی و الکترونیکی نمودن بازپرداخت هزینه‌های خسارت متفرقه به تبع کل کشور در کردستان نیز شروع شده  و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال علاوه بر بهبود و تسریع خدمات‌رسانی، به کارگیری کاغذ از اکثر فرایندهای کاری اداره کل بیمه سلامت حذف شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول