اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پنجمین همایش تخصصی داستان کوتاه «هورامی» برگزار شد

پنجمین همایش تخصصی ادبی داستان کوتاە هورامی صبح امروز دوم آبان ماە 1398 با معرفی آثار برگزیده در شهر پاوە برگزار شد.

پنجمین همایش تخصصی داستان کوتاه «هورامی» برگزار شد

ابراهیم شمس، دبیر همایش تخصصی داستان کوتاه هورامی در گفتگو با خبرنگار فارس در خصوص برگزاری این همایش اظهار داشت: از 5 ماە پیش فراخوانی در فضای مجازی درج شد و از علاقمندان به زبان و ادب هورامان خواسته شد تا آثار خود را در زمینه نثر داستان کوتاه هورامان به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

وی افزود: مهلت ارسال آثار 45 روز پیش به پایان رسید و مجموعا 75 اثر به دبیرخانە این همایش ارسال شد که از این تعداد 42 اثر متعلق بە اقایان و 33 داستان  دیگز متعلق به بانوان بود.

شمس ادامه داد: این آثار بصورت کد بندی شدە تحویل هیئت داوران شد و پس از یک ماە بررسی، 12 داستان برتر برای قرائت در همایش و رتبە بندی انتخاب شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی پاوه در حاشیه همایش داستان کوتاه هورامی اهداف برگزاری این همایش را تشریح کرد و به خبرنگار فارس، گفت: همایش داستان کوتاه هورامی که امروز به پنجمین دوره خود رسیده است به منظور حمایت از یک زبان قومی و مادری با هدف خدمت به زبان و هویت ملی در شهرستان پاوه پایه گذاری شد. 

دکتر هدایت محمودی افزود: ایران زنده و زیباست به وجود تنوع های مذهبی، قومی و تکثر زبانی خویش و مانایی فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی وابسته به حفظ تمام تفاوت‌ها و گونه گونگی‌هایش بعنوان یک فرصت و نعمت است.

وی افزود: امید است تداوم و حمایت از برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی در سراسر کشور خدمتی باشد به پویایی و مانایی روز افزون زبان و هویت ملی در سایه همزبانی، همدلی و وحدت جمعی.

شایان ذکر است اولین دورە همایش داستان کوتاە هورامی سال 1392 در شهر نودشە و دورەهای بعدی در شهر پاوە برگزار شدە است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول