اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاشمر، بردسکن و درگز مستعد پرورش کرم ابریشم در خراسان رضوی هستند

رئیس اداره توسعه نوغانداری خراسان گفت: خراسان رضوی به لحاظ تولید پیله ابریشم رتبه دوم کشوری را دارد و شهرستان‌های بردسکن، کاشمر، زاوه، درگز، تربت حیدریه و بایگ از مناطق مستعد پرورش کرم ابریشم در این استان هستند.

کاشمر، بردسکن و درگز مستعد پرورش کرم ابریشم در خراسان رضوی هستند

فرید سرجمعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه گفت: خراسان رضوی به لحاظ تولید پیله ابریشم رتبه دوم کشوری را دارد و شهرستان‌های بردسکن، کاشمر، زاوه، درگز، تربت حیدریه و بایگ از مناطق مستعد پرورش کرم ابریشم در این استان هستند.

رئیس اداره توسعه نوغانداری خراسان با بیان اینکه خراسان رضوی تنها استان کشور است که می‌تواند تمامی پیله کشور را به نخ تولید کند، اضافه کرد: تعداد بهره‌برداران کرم ابریشم در این استان 6 هزار نفر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از یک هزار و 200 کارگاه سنتی ابریشم‌کشی در بخش بایگ تربت حیدریه 300 تا 400 کارگاه فعال هستند.

سرجمعی با اشاره به توزیع 10 هزار و 900 جعبه تخم نوغان در خراسان رضوی همزمان با اردیبهشت سال جاری، متذکر شد: قیمت هر کدام از این جعبه‌ها 7 هزار و 500 تومان بوده است.

رئیس اداره توسعه نوغانداری خراسان با اشاره به اینکه از این تعداد جعبه تخم نوغان 3 هزار و 197 جعبه در تربت حیدریه توزیع شده است، یادآور شد: به طور میانگین از هر جعبه تخم نوغان باید 35 کیلوگرم پیله تولید شود، این در حالی است که میزان تولید پیله و کرم ابریشم در میان تولیدکنندگان متفاوت است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول