اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

معرفی نفرات برتر مسابقات شمشیربازی بانوان استان گلستان

پس از پایان مسابقات شمشیربازی استان گلستان نفرات برتر در دو رشته «سابر» و «اپه» معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

معرفی نفرات برتر مسابقات شمشیربازی بانوان استان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، شمشیربازی نوعی رشته ورزشی است که دو ورزشکار در آن با استفاده از یک شمشیر کوچک با هم مبارزه می‌کنند. شمشیربازی یکی از پنج رشته ورزشی است که در همه دوره‌های بازی‌های المپیک برگزار شده‌ و مسابقات این رشته در سه بخش «فلوره»، «اپه» و «سابر» برگزار می‌شود که از نظر نوع شمشیر مورد استفاده و قوانین بازی از جمله محل اصابت اسلحه با یکدیگر تفاوت دارند.

صبح امروز بود که بانوان شمشیر باز استان گلستان با حضور در خانه شمشیربازی «شهید قرنجیک» شهرستان گنبدکاووس مسابقات استانی شمشیربازی بانوان را در دو رشته «سابر» و «اپه» با حضور جمعی از خانواده‌ها، پیشکسوتان و علاقه‌مندان به این رشته مهیج برگزار کردند.

* شرکت 20 ورزشکار بانو در مسابقات شمشیربازی گلستان

معاون ورزش بانوان مدیرکل ورزش و جوانان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه سطح مسابقات بسیار بالاست، اظهار کرد: با توجه به حضور حدود 20 نفر از ورزشکاران بانو در مسابقات شمشیربازی استانی انتظار داریم در سال‌های آتی با گسترش این رشته شاهد حضور تعداد بیشتری از این عزیزان باشیم.

منیره کاویان با بیان اینکه فعلا فقط در شهرستان‌های گنبدکاووس و گرگان بانوان در رشته شمشیربازی فعالیت می‌کنند، افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته به زودی در دو شهرستان «آزادشهر» و «کردکوی» نیز باشگاه‌هایی برای راه‌اندازی این رشته فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه در بخش بانوان رشته شمشیربازی اقدامات خوبی برای استعدادیابی در سطح استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از مربیان این رشته نیز برای آموختن مسائل روز شمشیربازی به دوره‌های مربیگری اعزام شده‌اند.

* ایمنی بالای مسابقات شمشیربازی بر خلاف تصورات عامه

سرپرست هیئت شمشیر بازی استان گلستان با اشاره به اینکه متاسفانه عدم پیشرفت شمشیربازی در طی سال‌های متمادی دارای چند منشا و ریشه است، تصریح کرد: یکی از این ریشه‌ها تصور خانواده‌ها بر آسیب دیدگی و خطرات این رشته است که با توجه به پوشش کامل و استاندارد در این رشته ایمنی کامل برای ورزشکاران وجود دارد.

کاویان ریشه دوم عدم پیشرفت این رشته را در سال‌های گذشته هزینه‌های بسیار زیاد تهیه لوازم این رشته دانست و گفت: باید با حمایت مسوولان ورزشی و خیرین به تعداد لازم لوازمی را برای ورزشکاران شمشیربازی به ویژه در بخش بانوان تهیه شود.

وی با تقدیر از رئیس اداره ورزش و جوانان و رئیس هیئت شمشیربازی شهرستان گنبدکاووس به دلیل قبول میزبانی مسابقات استانی، اضافه کرد: با توجه به حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان امیدواریم اعزام دختران گلستانی به مسابقات کشوری همچنان ادامه داشته باشد تا بعد از کسب تجربه به سمت مدال آوری نیز حرکت کنیم.

* خانه شمشیربازی در اختیار سایر رشته‌هاست/ مزایده‌ را ملغی اعلام کنید

رئیس هیئت شمشیر بازی شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌های مسابقات از سوی خیرین و به صورت مردمی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: امروز همه شاهد هستند که رشته شمشیربازی در شهرستان گنبدکاووس چقدر پیشرفت کرده و با رشد خاصی همراه بوده است.

آنه‌محمد آق‌پورقابوس با بیان اینکه امروز استعدادهای ما در رشته شمشیربازی قربانی بی‌توجهی مسوولان کلان می‌شوند، افزود: متاسفانه با اینکه سالن محل تمرین تیم های شمشیربازی مردان و زنان ما به نام خانه شمشیربازی است اما به علت واگذاری در مزایده در اختیار افرادی دیگر و رشته‌های دیگر قرار می‌گیرد که منطقی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در دیدار اخیر مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان ایشان بر امکان حذف برخی از سالن‌ها با نظر شهرستان از مزایده‌ها تاکید کردند، گفت: امیدواریم با توجه به هزینه‌های بالای این رشته و عدم درآمد در این حوزه بتوانیم این سالن را به میزان لازم و کافی در اختیار داشته باشیم.

* برگزاری مسابقه در دو رشته شمشیربازی با اسلحه سابر و اپه

دبیر هیئت شمشیربازی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات هشت نفر در رشته شمشیربازی با اسلحه اپه و 11 نفر در رشته شمشیر بازی با اسلحه سابر شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سطح مسابقات اخیر بسیار بالاست و بهترین‌های استان در بخش بانوان در این مسابقات شرکت کردند.

شاطری با بیان اینکه داوری‌ها در این مسابقات در سطح خوبی قرار داشت، اضافه کرد: با وجود اینکه از داوران بومی و اهل استان گلستان استفاده کردیم بدون بروز هرگونه مشکلی این مسابقات را به بهترین نحو ممکن اجرایی کرده و به پایان رساندیم.

وی با تاکید بر اینکه این مسابقات بدون محدودیت سنی و به صورت آزاد برگزار شده است، ادامه داد: بدون شک برگزاری این مسابقات که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شده است به رشد کیفی این رشته در سطح استان و ترویج آن در شهرستان‌های مختلف کمک شایانی خواهد کرد.

در پایان این مسابقات و برگزاری مسابقات به صورت حذفی در دو رشته با اسلحه سابر به ترتیب خانم‌ها «الکای بیری‌نژاد»، «ملیسا آق‌آتابای» و «سلما خردمند» در جایگاه‌های نخست تا سوم قرار گرفتند و در اسلحه سابر نیز خانم‌ها «شیرین خلیل‌پور»، «زهرا تاشی‌نژاد» و «فاطمه زعفرانیه» مقام‌های نخست تا سوم را کسب کردند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول