اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حرکت کاروان عزاداری شمس‌الشموس در قزوین

مسؤول مجموعه فرهنگی شمس الشموس استان قزوین با اعلام خبر حرکت کاروان عزاداری شمس‌الشموس در قزوین، گفت: همزمان با ایام سالروز شهادت امام هشتم، مراسم عزاداری آن حضرت با مشارکت برخی از مجموعه‌های فرهنگی در قزوین برگزار می‌شود.

حرکت کاروان عزاداری شمس‌الشموس در قزوین

ساسان کرمی، مسؤول مجموعه فرهنگی شمس الشموس استان قزوین در گفت وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: «فمعکم معکم لا مع عدوکم» به عنوان شعار محوری برای ایام شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) درنظرگرفته شده و این شعار به معنای « همراه با امام در برابر دشمن امام » است.

وی افزود: این شعار در واقع پیوند دلی و معنوی با اهل بیت(ع) و دارای محتوای استکبار‌ستیزی، دوری از طاغوت‌ها و مستکبران عالم در تمام اعصار و قرون است.

مسؤول  مجموعه فرهنگی شمس الشموس استان قزوین بیان کرد: مراسم عزاداری شهادت امام هشتم با سخنرانی حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، امام جمعه موقت شهر شال و با مرثیه‌سرایی علی اکبر نازک کار و سید امیر حسین فاضلی همزمان با شب شهادت آن حضرت در روز دوشنبه مصادف با ششم آبان ماه به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهید مطهری واقع در چهارراه بنیاد شهید برگزار می‌شود.

کرمی‌اضافه کرد: مراسم حرکت کاروان عزاداری شمس الشموس نیز همزمان با صبح شهادت امام مهربانی‌ها در روز سه شنبه هفتم آبان ماه در ساعت 30/9 صبح از مقابل امامزاده اسماعیل (ع) به سمت امامزاده حسین (ع) با مرثیه سرایی نازک کار، سلیمانی، نظری، چاوشا، فاضلی، عبادپور و عابدینیان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها با همکاری و مشارکت نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین، شورای اسلامی‌شهر قزوین، شهرداری قزوین و آستان مقدس امامزاده حسین(ع) دنبال می‌شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول