اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تبلیغات سوء در خصوص درآمد امامزادگان در کهگیلویه و بویراحمد/ثبت 47 موقوفه در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزینه و درآمد هیچ امامزاده‌ای در جای دیگری هزینه نمی‌شود اما متاسفانه تبلیغات سوء زیادی انجام می‌شود.

تبلیغات سوء در خصوص درآمد امامزادگان در کهگیلویه و بویراحمد/ثبت 47 موقوفه در استان

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در کنفرانس خبری ظهر امروز دهه وقف گفت: موقوفه‌ای که ایجاد می‌شود تا روز قیامت پابرجاست و کسی حق دخل و تصرف در آن را ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در نظام اسلامی موقوفاتی که مردم ایجاد می‌کنند نیات را تعیین و ما در اوقاف و امور خیریه فقط مجری اجرای نیت واقف را بر عهده داریم.

وی به عملکردهای وقف اشاره کرد و گفت: یکی از ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است که ظرفیت سازمان اوقاف به این سمت سوق داده می‌شود و در بسیاری موارد زمینه وقفی در راستای گام دوم انقلاب وارد مرحله تولید شده است.

این مسوول با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه وقف صورت گرفته اما اطلاع‌رسانی این اقدامات ضعیف بوده و خوب عمل نکردیم، گفت: در خیلی موارد خدمات سایر دستگاه‌ها نسبت به وقف یک صدم درصد هم نیست اما توسط رسانه‌های ما چنان در بوق و کرنا می‌رود که انگار شق‌القمر شده است.

جنتی‌پور به کارکرد وقف در حوزه اشتغال، تولید و علم و فناوری اشاره کرد و گفت: از ظرفیت‌های موجود در کنار بقاع متبرکه برای تولید و اشتغال استفاده شود چراکه رونق تولید و ایجاد اشتغال به حل معضلات و مشکلات اجتماعی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲۲۵ بقعه متبرکه، یک هزار و ۹۰ مسجد، ۱۴۰ حسینیه و ۴۷ موقوفه در استان وجود دارد،گفت: هزینه و درآمد هیچ امامزاده‌ای در جای دیگری هزینه نمی‌شود اما متاسفانه تبلیغات سوء زیادی انجام می‌شود که درآمد بقاع در فلان مکان هزینه می‌شود درحالی که بقاع طرح جامع دارند و ساخت و سازها مطابق قانون است.

این مسوول با اشاره به اینکه تبلیغ وقف موجب رفع بسیاری از مشکلات و معضلات در جامعه می‌شود از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در حوزه وقف انتقاد کرد و گفت: تربیت بدنی در موقوفه هفت تیر جان ما را به لب رسانده و با وجود جلسات متعدد هنوز مشکل رفع نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برخی خدمات اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: در تابستان و ایام عید نوروز بی‌توقع‌ترین خدمات را اوقاف ارائه می‌دهد، طرح  آرامش بهاری ایام نوروز، نشاط معنوی تابستان، بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر از جمله برنامه‌های این اداره‌کل است، ضمن اینکه طرح شمیم حسینی با هدف کمک به هیات‌های مذهبی برای اولین بار در استان اجرا شد.

جنتی‌پور به آزادی 15 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در دهه ولایت و امامت اشاره کرد و گفت: 150 میلیون تومان از سازمان اوقاف برای آزادی این تعداد زندانی کمک گرفتیم، زندانی جرائم غیرعمد سرپرست خانواری بود که برای ۶ میلیون بدهی در زندان به سر می‌برد که با این کار خیرخواهانه و خداپسندانه اداره‌کل اوقاف استان به کانون خانواده بازگشت.

وی در پایان در خصوص خدمت‌رسانی اوقاف و امور خیریه در مرز شلمچه خاطرنشان کرد: با مشارکت استان‌های هرمزگان و بوشهر در موکب شهدای مدافع حرم پذیرای زائران اربعین حسینی خصوصا اتباع خارجی بودیم که با 8 تن سیب و 400 کیلوگرم آبلیمو محصول استان کهگیلویه و بویراحمد و خرما و سایر محصولات تولیدی دو استان دیگر از زوار پذیرایی شد.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول