اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نقش فرهنگیان و دانش‌آموزان در نهادینه شدن فرهنگ وقف

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه بر نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان تاکید کرد.

نقش فرهنگیان و دانش‌آموزان در نهادینه شدن فرهنگ وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هم‌زمان با اولین روز دهه وقف، آیین نمادین زنگ وقف با حضور مسوولان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد و آموزش و پرورش بویراحمد در هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی نواخته شد.

در این مراسم معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: فرهنگیان و دانش‌آموزان نقش مهمی در نهادینه کردن مقوله فرهنگ وقف در جامعه دارند.

حجت‌الاسلام قاسم مومنی‌شاد افزود: در دهه وقف برنامه‌های متنوعی در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ وقف اجرا می‌شود تا آینده سازان ایران اسلامی بیش از پیش با فواید وقف این سنت زیبای نبوی آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه وقف اقدامی ماندگار و جاودانه و راهکاری برای زدودن فقر ومحرومیت از جامعه اسلامی است خاطرنشان کرد: با همت واقفین خیر اندیش امروز به الحمدالله ۱۲ هزار مدرسه موقوفه در سطح کشور داریم که گام مهمی برای حل مشکلات فضای آموزشی است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد  افزود: وقف چشمه‌ای جوشان و ذخیره‌ای تمام نشدنی در جامعه است که فرهنگیان عزیز می‌توانند با تبیین  مقوله وقف برای دانش‌آموزان به ترویج این فرهنگ نبوی در جامعه کمک کنند .

وی افزود: گفتار و کلام معلم در کلاس درس برای ترویج فرهنگ وقف بسیار مهم است که لازم است معلمان در این زمینه در دهه وقف دقایقی از کلاس خویش را به این موضوع اختصاص دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین با گرامیداشت دهه پایانی صفر گفت: آگاهی بخشی به دانش‌آموزان در موضوعات مختلف ملی و مذهبی گامی مهمی در مسیر توسعه و پیشرفت خواهد بود.

سالم جانی پور با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان و مدیران فردای جامعه اسلامی هستند از دانش آموزان خواست در کنار کتاب‌های درسی مطالعات غیر درسی نیز داشته باشند تا هم با آنچه در محیط پیرامون خویش می‌گذرد آشنا باشند و هم با شناخت و دانش بیشتر به سمت آینده‌ای بهتر حرکت کنند.

وی، ترویج مقوله وقف را برای انجام کارهای عام‌المنفعه  و حل مشکلات جامعه مهم دانست و از آمادگی آموزش و پرورش برای فرهنگ‌سازی در مدارس  به کمک سایر دستگاه‌های فرهنگی خبر داد .

در پایان این آیین مسوولان به سوالات دانش آموزان در زمینه وقف پاسخ دادند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول