اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

علائم سرطان «سینه» در زنان

متخصص جراحی عمومی گفت: شیردهی مادر به کودک، شانس ابتلا به سرطان سینه در زنان را کاهش می‌دهد.

علائم سرطان «سینه» در زنان

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان سرطان سینه است؛ سرطانی که مانند بسیاری از سرطان‌ها اگر به موقع تشخیص داده شود، قابل درمان است.

آسیه الفت بخش متخصص جراحی عمومی و عضو هیأت علمی پژوهشکده سرطان معتمد در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «نشانه‌های بروز سرطان سینه در زنان»، اظهار داشت: زنان باید از سن 20 سالگی به بعد هر 2 تا 3 سال یکبار تحت معاینه یک پزشک عمومی قرار گیرند.

وی ادامه داد: زنان باید از 40 سالگی به بعد نیز توسط یک پزشک متخصص، ماموگرافی را انجام دهند و پزشک متخصص فواصل بعدی انجام ماموگرافی را تعیین می‌کند.

این متخصص جراحی عمومی با بیان اینکه زنان باید بافت سینه خود را در فواصلی معاینه کنند، گفت: اگر زنان توده‌ای را لمس کردند، باید بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنند.

الفت بخش با اشاره به نشانه‌های قابل توجه بروز سرطان سینه در زنان، خاطرنشان کرد: اگر خانمی ترشح خونی در ناحیه سینه خود دید، دچار ورم پوستی شده، نوک سینه‌اش زخم و رنگ پوست، پرتقالی شد باید پزشک مراجعه کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا شیر دادن مادر به کودک باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه می‌شود؟»، بیان داشت: بله، یکی از عواملی که نقش پیشگیرانه‌ای در جلوگیری از بروز سرطان سینه در زنان دارد، شیردهی به کودکان است.

این متخصص جراحی عمومی تصریح کرد: ثابت شده است هر یکسال شیردهی، یک درصد شانس ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد؛ البته این تفکر که بگوییم به دلیل اینکه من به فرزندم شیر داده‌ام پس نباید به سرطان سینه مبتلا شوم، درست نیست؛ چراکه شیردهی از بروز سرطان سینه جلوگیری نمی‌کند، بلکه شانس ابتلا به این سرطان را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول