اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رئیس جمهور راه آهن میانه-بستان‌آباد را افتتاح می‌کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: ان‌شاءالله در روزهای آینده محور میانه به بستان‌آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود که مسیر را تا تبریز ۴ ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

رئیس جمهور راه آهن میانه-بستان‌آباد را افتتاح می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اسلامی در مصاحبه با برنامه  رویداد رادیو در خصوص الزامات توسعه خطوط ریلی اظهار کرد: ایران در چهارراه جهان واقع شده و به همین دلیل کشورمان همواره مورد طمع استکبار بوده و هست.

وی افزود: به‌دلیل فشارهای سیاسی و عدم تکمیل زیرساخت‌ها، نتوانستیم آن‌طور که بایسته است از ظریفت موجود استفاده کنیم.

اسلامی، عضویت ایران در راه‌آهن کشورهای مشترک‌المنافع، توسعه تعاملات با ترکیه و افتتاح ترمینال آستارا و حرکت بار ریلی به سمت شمال روسیه را از دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه راه‌ها برشمرد و افزود: محور غربی کریدور شمال-جنوب به‌موازات محور شرقی در حال تکمیل است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی، اجلاس ۵ جانبه در آنکارا با حضور رئیس راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نکات مثبت توسعه خطوط راه در کشور دانست و یادآور شد: محموله غلات هدف این نشست بود و قرار است علاوه بر این، کانتینرهای چینی نیز به محور آنکارا از این مسیر تردد نماید.

اسلامی خاطرنشان کرد: هم اینک بارهای ریلی از سوی چین از این ظرفیت استفاده می‌کند و جدیداً کشورهای دیگری مشتاق به استفاده از این ترانزیت ریلی شده‌اند.

وی گفت: وقتی سیستم حمل و نقل و ترانزیت تسهیل و برای بازرگانان مزیت ایجاد می‌کند، به همان میزان برای تجار فرصتی به‌دست می‌آید تا از این کسب و کارهای پیرامون ترانزیت بهره‌مند شده و نقش بیشتری در صادرات غیرنفتی ایفا کنند.

اسلامی همچنین اضافه کرد: هرچه فروش نفت خام کاهش یابد و صادرات غیرنفتی افزوده شود، کمکی به شکوفایی اقتصاد مولد است؛ از این رو ترانزیت برای کالاها و خدمات پیرامونی کمک‌کننده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با کریدور جدید سالی ۳ الی ۴ میلیون تن بار جابه‌جا می‌شود و ۴۰ درصد در پایه اولیه حمل و نقل بار ترانزیتی ایران را گسترش می‌دهد.

اسلامی بیان داشت: هم اینک حلقه‌های مفقوده موجب زنجیره‌ای ناقص شده است؛ برخی مسیرها نیازمند خط دوم هستند و مسیر بافق به تربت حیدریه نیازمند این خط دوم ریلی است.

وی در ادامه توضیح داد: ان‌شاءالله در روزهای آینده محور میانه به بستان‌آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود که مسیر را تا تبریز چهار ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

اسلامی ادامه داد: امیدواریم با تامین منابع این خط به جلفا متصل شود که به مرز ترکیه نزدیک‌تر می‌گردد.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: سرمایه پیش‌بینی شده در یک برنامه پنج ساله حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌باشد که بخشی از آن جذب شده و برخی تسهیلات و منابع نیز از راه تامین سرمایه داخلی است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول