اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

جدیدترین کارتون 80 ساله «تام و جری» ۲ ماه دیگر منتشر می‌شود

جدیدترین فیلم انیمیشن سینمایی «تام و جری» 23 دسامبر سال 2019 میلادی(سوم دی‌ماه 98) منتشر می‌شود.

جدیدترین کارتون 80 ساله «تام و جری» ۲ ماه دیگر منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، کمپانی برادران وارنر که قرار بود ۱۶ آوریل سال ۲۰۲۱ قسمت جدید کارتن تام و جری را منتشر کند خبر داد این کارتن حالا قرار است یک سال زودتر در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ به دست علاقمندان این انیمیشن ۸۰ ساله برسد.

 

داستان این موش و گربه به کارگردانی «تیم استوری» و با صداپیشگی «خلو گرِیس مورِتز» «مایکل پنا» «کن جئونگ» «جوردن بالگر» و «پالاوی شاردا» خلق شده است.

 

داستان درباره اخراج تام و جری از منزل همیشگی‌شان و عزیمت به هتلی خیالی در نیویورک است که کارکتر «مورِتز» یکی از کارکنان آن است که چنانچه نتواند جری را از هتل بیرون بیاندازد از کار اخراج خواهد شد.

 

کمپانی برادران وارنر همچنین تاریخ اکران فیلم سینمایی «جادوگران» با نقش‌آفرینی «آن هَت‌اِوِی» «استنلی تاچی» «اوکتاویا اسپنسر» و «کریس راک» را نهم اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد.

 


تام و جِری کارتون تلویزیونی است که توانست هفت بار برندهٔ جایزه اسکار آمریکایی شود. این پویانمایی بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۸ در ۱۱۴ قسمت توسط مترو گلدوین مایر در هالیوود تولید شد و خالقِ آنها ویلیام هانا و جوزف باربِرا بودند که آن را نویسندگی و کارگردانی می‌کردند.

 

این کارتون تلویزیونی درباره ماجراهای موشی به نام جری (Jerry) و گربه‌ای به نام تام (Tom) است. به جز متروگلدوین مایر کمپانی‌های دیگری نیز ساخت تام و جری را ادامه دادند و به بازار عرضه کردند. پیش از این، مجموعه انیمیشن‌های سمفونی احمقانه توانسته بود هفت بار جایزه اسکار را از آن خود کند که در سال‌های بعد تام و جری همین تعداد اسکار را تصاحب کرد. این مجموعه از اهمیت و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و همچنان پس از گذشت دهها سال، از یادها پاک نشده است.

 

وقتی کارتون‌های تام و جری را برای پخش در تلویزیون زمینی بریتانیا آماده می‌کردند در سال‌های ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۰ آن را از نظر خشونت ویرایش نکردند. این کارتون‌ها که از شبکه بی‌بی‌سی پخش می‌شدند دارای اسلات‌های معمولی بودند و روشی متفاوت را در بی‌بی‌سی در پیش گرفتند. هرگاه هنگام پخش برنامه‌ها مشکلی پیش می‌آمد، برای پر کردن وقفه زمانی پیش آمده، تام و جری پخش می‌شد.

از آنجایی که تام و جری دیالوگ زیادی نداشت به راحتی به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شد. پخش تام و جری از سال ۱۹۶۵ در ژاپن آغاز شد. یک نظرسنجی ملی در سال ۲۰۰۵ که توسط تی‌وی آساهی از گروه‌های سنی نوجوانان تا بالغ‌های ۶۰ ساله انجام شد به تام و جری رتبه ۸۵ ام در فهرست ۱۰۰ انیمیشن برتر تمام سال‌ها را داد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول