اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

برنامه‌های کانون‌های مساجد در روز‌های پایانی صفر/ برپایی موکب بچه‌های مسجد برای اسکان و پذیرایی زائران

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به برنامه‌های این کانون‌ها در ایام پایانی ماه صفر گفت: از سوی کانون‌‌های خراسان رضوی موکبی از ۲ تا ۷ آبان‌ برای ارائه خدمات اسکان، پذیرایی و برنامه‌های فرهنگی و هنری برپا می‌شود.

برنامه‌های کانون‌های مساجد در روز‌های پایانی صفر/ برپایی موکب بچه‌های مسجد برای اسکان و پذیرایی زائران

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه‌های این کانون‌ها در ایام پایانی ماه صفر اظهارداشت: این ستاد در ایام پایانی دهه پایانی ماه صفر به اجرای برنامه‌های مختلفی می‌پردازد که یکی از آنان، برپایی موکب بچه‌های مسجد در ورودی استان خراسان رضوی است. یکی از سنت‌های پیاده‌روی اربعین حسینی برپایی موکب برای خدمات‌رسانی به زائران پیاده است که این سنت چندسالی است برای زائران پیاده امام رضا(ع) نیز اجرایی می‌شود.

برپایی موکب بچه‌های مسجد در خراسان رضوی

وی افزود: امسال از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی نیز موکبی با عنوان بچه‌های مسجد از روز ۲ تا ۷ آبان‌ماه برای ارائه خدمات از قبیل؛ اسکان، پذیرایی، برنامه‌های فرهنگی و هنری همچون سرود مذهبی، قرائت قرآن و ... برپا می‌شود تا تلاشی در راستای فراگیر شدن و همه‌گیرشدن عزاداری شهادت ائمه اطهار(ع) داشته باشند.

اعزام حدود ۱۰۰ مبلغ به مساجد کشور 

ارزانی با اشاره به اعزام ۷۰ تا ۱۰۰ مبلغ از سوی این ستاد با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به کانون‌های مساجد متقاضی کشور در این ایام تصریح کرد: این مبلغان در موضوعات سیره امام رضا(ع)، امام حسن(ع) و رسول اکرم(ص) متخصص هستند و به صورت تک جلسه‌ای و یا سه روزه در مساجد استان‌های متقاضی حضور پیدا می‌کنند که این افراد براساس اعلام نیاز استان‌ها، اعزام خواهند شد.

برگزاری کنگره پیامبر اعظم(ص) در کرمان

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه کنگره پیامبر اعظم(ص) از سوی ستاد امسال در کرمان برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌های این کنگره و نشست‌های هم‌اندیشی آن از امروز یکشنبه ۵ آبان‌ماه مصادف با رحلت رسول گرامی اسلام در این استان آغاز خواهد شد و مراسم اصلی آن نیز در روز ۱۷ ربیع الاول مصادف با میلاد ایشان خواهد بود.

وی با اشاره به اهداف این کنگره گفت: تبیین سیره و سیر تاریخی و قرآنی ۲۳ سال بعثت نبی اسلام در برخی مساجد منتخب از طریق ائمه جماعت و یا مدیران مسئول روحانی و توانمند کانون‌های مساجد با هماهنگی ائمه جماعت در این ایام انجام خواهد شد.

قرائت زیارت بعید پیامبر(ص) در مساجد کشور

ارزانی اضافه کرد: قرائت زیارت پیامبر(ص) با عنوان زیارت بعید همزمان با روز رحلت ایشان در مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین برگزاری مراسم عزاداری در این دو روز همانند مناسبت‌های دیگر از سوی کانون‌ها اجرایی خواهد شد که این برنامه در روستاهای کم‌برخوردار با حضور روحانیون و مداحان اعزامی یا حاضر با استقبال بسیار زیادی مواجه می شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برپایی ایستگاه‌های صلواتی و غرفه ارائه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های این ستاد در ایام پایانی ماه صفر است، تصریح کرد: این غرفه‌ها به ویژه برای کودکان و نوجوانان در برخی استان‌ها و کانون‌ها برپا خواهد شد.

قرائت زیارت مختصر امام رضا(ع) در روز شهادت

وی با اشاره به قرائت زیارت مختصر امام رضا(ع) در روز شهادت ایشان در مساجد کشور گفت: اعزام کاروان‌های زیارتی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی به شهر مشهد امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول