اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

باید راه بروی تا با دلی شسته وارد حریم شوی/ حال و هوای پیاده‌روی برای پابوسی امام رضا(ع)

این روزها شاهد عشق و ارادت مردان و زنانی در جاده‌های منتهی به مشهدالرضا(ع) هستیم که از راه‌های دور با قدم‌های شتابان رهسپار حرم عشق‌اند و باید راه بروند تا با دلی شسته وارد حریم امن شوند.

باید راه بروی تا با دلی شسته وارد حریم شوی/ حال و هوای پیاده‌روی برای پابوسی امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، همه‌ساله هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر، مردم از گوشه و کنار شهرها و روستاهای مختلف، بار سفر می‌بندند تا پای پیاده راهی کوی عاشقی شوند و دل در گرو مسیر دلدادگی به امام رئوف، ضامن آهو بسپارند.

دهه آخر صفر جاده‌های منتهی به مشهدالرضا(ع) مملو از عاشقانی است که رهسپار حریم امن رضا(ع) شده‌اند، مردان و زنانی که به عشق امام(ع) پای پیاده سختی‌های مسیر را به جان می‌خرند تا با دلی آرام و شسته شده از گناه در مسیر وارد حریم شوند.

این روزها شاهد عشق و ارادت در مسیرهای منتهی به مشهدالرضا(ع) هستیم، عده‌ای پای پیاده مسیر عاشقی نجف تا کربلا را طی کرده و دوباره خود را برای دلدادگی به مشهد رسانده‌اند، عده‌ای هم از قافله اربعین جامانده‌اند و آمده‌اند تا پای پیاده و طی کردن مسیرهای کوتاه یا طولانی ارادت خود به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را در این مسیر نشان دهند.

شب قبل از حرکت به سمت مشهد حاجتم را از امام رضا علیه‌السلام گرفتم

حجت‌الاسلام سید رضا صبوری که 4 سال است مسیر گرگان تا مشهد را پای پیاده طی می‌کند سختی مسیر را اصلاً به چشم نمی‌بیند و می‌گوید اگر پیاده سختی داشت فقط یک سال طی طریق می‌کردم نه اینکه امام رضا(ع) چهار سال پیاپی زیارتش را با پای پیاده قسمت کرده است.

وی پیاده‌روی در مسیر عشق را داری لذتی مضاعف‌تر از حرکت به سمت مشهد با وسایل نقلیه عمومی یا شخصی می‌داند و تأکید می‌کند که هرچه از علی بن موسی‌الرضا(ع) خواسته به آن رسیده است.

وی آخرین خواسته خود را مربوط به‌روز قبل از حرکت ذکر می‌کند و می‌گوید به دلیل گرفتاری در رهن خانه بنگاه‌های زیادی را سر زدم اما نتوانستم خانه‌ای پیدا کنم، شب قبل از حرکت با امام رضا(ع) درد و دل کردم و گفتم آقا اگر کار خانه درست نشود امسال نمی‌توانم پیاده خدمتتان برسم، صبح مشکلم حل شد و الآن به پابوسی‌اش می‌روم.

آری هرکس درب خانه اهل‌بیت را بزند بی‌جواب این خانه را ترک نمی‌کند، یکی دنبال این است تا کارش حل شود و به پابوسی امام(ع) بشتابد و دیگری مریضی گرفتار در خانه دارد که از امام(ع) شفایش را می‌خواهد و آن‌قدر پیاده می‌رود که جواب بگیرد و پس از جواب هم باز به نشانه قدردانی این مسیر را طی طریق می‌کند.

به شکرانه شفای برادرم زائر پیاده امام رضا علیه‌السلام شده‌ام

محمد گرامی هم ازاین‌دست زائران امام رضا(ع) است که از شیروان در خراسان شمالی به خاطر ادای نذر مسیر 185 کیلومتری را پیاده طی می‌کند، نذرش هم شفای برادر مریضش بوده که امام به خواسته‌اش جواب داده و امروز این برادر به شکرانه سلامتی پیاده به مشهدالرضا(ع) می‌رود.

اینجا زائر 7 ساله و 60 ساله مسیر عاشقی را در کنار هم طی می‌کنند

در این میان هستند کسانی که نمی‌توانند حاجت خود را به زبان بیاورند و فقط خدا از دل آن‌ها خبر دارد، علی 10 سال است این مسیر را از روستای علی‌گل بجنورد با پای پیاده طی می‌کند تا به آقا بگوید نوکری خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام را تا جان در بدن دارد انجام می‌دهد.

مائده 7 ساله هم که سال اول پیاده‌روی را تجربه می‌کند یا پیرزنی 60 ساله هم برای عشق به امام رضا(ع) وارد جاده عشق شده‌اند و سختی مسیر برایشان بی‌معنا بوده و تنها از آقا سلامتی و خوشبختی را برای همه می‌خواهند.

این‌ها گوشه‌ای از عرض ارادت مردم این سرزمین به امام مهربانی‌ها است، دلدادگان مسیر محبت و عاشقی سختی‌های مسیر را به جان می‌خرند تا بگویند آتش عشق خاموش نشدنی است، راه رفتن در جاده‌ای پرپیچ‌وخم نوعی اذن دخول گرفتن برای ورود به حریم امن است.

انتهای پیام/ 70043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول