اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دیزیچه مبارکه میزبان چند ده هزار زائر اهل بیت(ع)+تصاویر

شهر دیزیچه از توابع شهرستان مبارکه هرساله در 28 ماه صفر هم‌زمان با رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) میزبان بیش از 28 هزار عزادار است.

دیزیچه مبارکه میزبان چند ده هزار زائر اهل بیت(ع)+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، شهر دیزیچه از توابع شهرستان مبارکه هرساله در 28 ماه صفر هم‌زمان با رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) میزبان بیش از 28 هزار عزادار است و دسته‌ها عزاداری، شبیه‌خوانی و مراسم‌های عزاداری با حضور گسترده مردم در امامزاده شاه سلیمان (ع) و سید نصرالدین محمد (ع) برگزار می‌شود.

از زمان صفویه سنت دیرینه‌ای در این شهر وجود داشت که در کنار عزاداری‌ این روز بازاری از محصولات فرهنگی، پوشاک، صنایع‌دستی، تولیدات خانگی و سایر محصولات فروشگاهی در جوار امامزاده شاه سلیمان (ع) برپا می‌شود.

مردم و زائران از شهرها و استان‌های هم‌جوار در این روز برای زیارت امامزاده شاه سلیمان (ع) و امامزاده نصرالدین محمد (ع) به این شهر آمده و مردم شهر دیزیچه با پخت بیش از 7500 پرس غذا از زائرین پذیرایی می‌کنند.

در سال 574 تا 623 قمری در زمان حکومت عباسی شاه سلیمان که از نوادگان امام سجاد (ع) است از منطقه خوزستان وارد شهر دیزیچه شدند و خبر مسافرت وی به سریر دمشقی حاکم اصفهان می‌رسد که او شخصی را برای حمله با شاه سلیمان می‌فرستد و در آخر به دست شخصی به نام سریر ابن ناظر ابراهیم دمشقی کشته می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، شهر دیزیچه در 10 کیلومتری شهر مبارکه و 40 کیلومتری شهر اصفهان واقع‌شده است.

انتهای پیام/63064/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول