اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آخرین شانس تیراندازان اصفهانی برای سهمیه المپیک

اعزام تیراندازان اصفهانی به مسابقات کسب سهمیه المپیک، تاریخ‌سازی تیم ملی والیبال نشسته و رکور جدید پولشیچ در چلسی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

آخرین شانس تیراندازان اصفهانی برای سهمیه المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 5 آبان ماه علاوه بر این‌که زمان سفر تیراندازان اصفهانی به مسابقات کسب سهمیه المپیک در دوحه مشخص شد، برنامه تیم فوتبال سپاهان برای بازی با پارس جنوبی اعلام شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ آخرین مسابقه توزیع سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو از 12 تا 22 آبان ماه در دوحه قطر برگزار می‌شود.

تیم ملی کشورمان در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی و در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت که در سه گروه عازم قطر میشوند.

گلنوش سبقت‌الهی، حسین باقری، محمد‌حسین پرورش‌نیا و مرضیه پرورش‌نیا ورزشکاران اصفهانی هستند که شانس کسب سهمیه دارند و سه‌شنبه 7 آبان ماه تهران را به مقصد قطر ترک می‌کنند.

✅ تیم فوتبال سپاهان در چارچوب هفته نهم لیگ برتر پنج‌شنبه 9 مهر مهمان پارس‌جنوبی جم خواهد بود، در حالی که طی دیروز و امروز و در اخبار مختلف اعلام شده که پارس‌ جنوبی جم از مسابقات این فصل لیگ برتر کناره‌گیری کرده است، اما تیم سپاهان برای برگزاری این بازی به جم سفر خواهد کرد و تغییری در برنامه مسابقات به آن‌ها اعلام نشده است.

طلایی‌پوشان چهارشنبه عصر به جم سفر می‌کنند و روز پنجشنبه از ساعت 18 در ورزشگاه خانگی پارس‌جنوبی به مصاف شاگردان فراز کمالوند خواهند رفت.

✅ تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در 8 هفته مسابقات هیچ بردی به دست نیاورده و در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است.

به این ترتیب مدیران باشگاه‌ ذوب‌آهن نارضایتی خود را از نتایج اعلام کرده‌اند، ‌با این حال دیدار این تیم با شاهین بوشهر در هفته نهم لیگ برتر آخرین فرصت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برای علی‌رضا منصوریان و کادرش است تا بتوانند تیم را از این شرایط بحرانی خارج کنند.

✅ قهدریجان قهرمان مسابقات اسکیت رول بال جوانان مردان کشور شد، در این مسابقات که به مناسبت هفته تربیت بدنی در شهر قهدریجان برگزار شد هیأت اسکیت قهدریجان مقام اول را کسب کرد و اسکیت ماهان اصفهان و هیأت اسکیت شهرستان سرایان خراسان جنوبی مقام‌های دوم و سوم این مسابقات را به دست آوردند.

✅ در ادامه نقل و انتقالات پیش از شروع لیگ برتر بسکتبال بانوان مطهره کشفی که فصل گذشته با پیراهن شماره 14 نامی‌نو اصفهان به میدان می‌رفت قرارداد خود را به مدت یک‌ فصل دیگر با این باشگاه تمدید کرد.

پیش‌ازاین نیز مژگان خدادادی، معصومه اسماعیل‌زاده، آناهیس خداوردیان به‌ عنوان بازیکن و سپیده جعفری به‌ عنوان سرمربی قرارداد خود را با نامی‌نو تمدید کردند.

✅ مسابقات وزنه‌برداری گزینشی المپیک در سوئیس برگزار شد که سهراب مرادی به عنوان نماینده کشورمان موفق به ثبت صحیح حرکات یک‌ضرب و دوضرب و ثبت وزنه مجموع شد.

مرادی در حرکت یک‌ضرب وزنه 80 کیلوگرمی و در دوضرب وزنه 120کیلویی (حرکت اول 110 کیلو بود) را بالای سر برد و با مجموع 200 کیلوگرم، این مرحله از گزینشی المپیک را با موفقیت پشت سر گذاشت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ بر اساس اعلام سازمان جهانی پاراوالیبال و آخرین رنکینگ منتشر شده، تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران برای سی‌امین سال متوالی در جایگاه نخست رنکینگ دنیا قرار گرفت.

✅ تیم کانوپولوی مردان ایران که در رقابت‌های قهرمانی آسیا به عنوان تیم اول راهی مرحله نیمه‌نهایی شده بود، در این مرحله مقابل مالزی به برتری رسید و راهی فینال شد.

ملی‌پوشان کانوپولوی ایران در فینال مقابل ژاپن قرار گرفتند که با نتیجه 7 بر 4 مغلوب شدند و عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کردند؛ تیم ملی کانوپولوی زنان ایران نیز به مقام سومی رسیده بود.

✅ تیم فوتبال زنیت در هفته چهاردهم رقابت‌‌های لیگ روسیه به مصاف کریلیا رفت و با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید؛ سردار آزمون، مهاجم ملی‌پوش کشورمان در این بازی از ابتدا در ترکیب اصلی زنیت حضور داشت و 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد و موفق شد گل دوم تیمش را تدارک ببیند.

در این راستا سایت «چمپیونات» روسیه در ارزیابی فنی‌اش از این دیدار به سردار نمره خوب 7 از 10 را داد، بهترین بازیکن زنیت در این بازی نمره 7 و نیم گرفت.

✅ رقابت‌های روئینگ قهرمانی آسیا در ماده‌های تک نفره مردان و چهار نفره مردان و زنان پیگیری شد که ایران در هر سه ماده به مدال برنز دست پیدا کرد؛ در تک نفره مردان عاقل حبیبیان با اختلاف ۷ صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت و مدال برنز را کسب کرد.

روئینگ چهار نفره زنان ایران با ترکیب زینب نوروزی، مریم امیدی پارسا، کیمیا زارعی و شکیبا وقوفی بر سکوی سوم ایستاد؛ تیم روئینگ 4 نفره مردان هم با ترکیب بهمن نصیری، سیاوش سعیدی، امیرحسین محمودپور و میلاد‌الله وردیان عنوان سوم را به دست آورد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ چلسی در دیدار مقابل برنلی به پیروزی 4 بر 2 رسید، در این بازی کریستین پولشیچ بازیکن آمریکایی موفق به ثبت هت‌تریک شد؛ وی در شرایطی 3 گل وارد دروازه حریف کرد که پیش از این نتوانسته بود برای آبی‌پوشان گلزنی کند.

پولشیچ با این هت‌تریک با 21 سال و 38 روز به عنوان جوانترین بازیکن چلسی معرفی شد که موفق به این کار می‌شود.

✅ رقابت های لیگ بسکتبال NBA پیگیری شد، هیوستون راکتس که به مصاف نیو اورلینز رفته بود، موفق شد حریف خود را 126 بر 123 از پیش رو بردارد.

در این بازی راسل وستبروک ستاره هیوستون نخستین تریپل دبل خود در این فصل را با کسب 28 امتیاز، 10 ریباند و 13 پاس منجر به گل تجربه کرد.

لس آنجلس کلیپرز که در این فصل با جذب کوای لنارد و پل جورج جزو مدعیان محسوب می‌شود، در دومین دیدار فصل 130 بر 122 مغلوب فنیکس سانز شد؛ لنارد در این مسابقه با کسب 27 امتیاز، 8 ریباند و 10 پاس منجر به گل در آستانه تریپل دبل قرار داشت.

✅ نشریه «مارکا» اسپانیا خبر داد که مسئولان باشگاه بارسلونا به خاطر مصدومیت‌های متوالی ساموئل اومتیتی، مدافع فرانسوی دچار سردرد شدند.

اومتیتی در 2 سال اول حضورش در بارسلونا عملکردی درخشان داشت و هواداران را مجاب کرد که می‌تواند جانشین خوبی برای کارلوس پویول در خط دفاع در کنار پیکه باشد.

اما مصدومیت‌های متوالی او از سال 2018 آغاز شد و روز به روز وضعیت این مدافع بدتر از گذشته شد، اکنون مسئولان باشگاه بارسلونا برای تصمیم‌گیری درباره آینده او دچار مشکل شدند.

انتهای پیام/63090/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول