اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انتخابات یکی از مظاهر مهم مردم سالاری دینی است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: انتخابات یکی از مظاهر مهم مردم سالاری دینی است که همیشه مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری بوده و ما مسؤولان هم بایستی همواره در این مسیر حرکت کنیم.

انتخابات یکی از مظاهر مهم مردم سالاری دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت نبی اکرم ص و امام حسن مجتبی و امام رضا علیها السلام و تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اظهار کرد: انتخابات یکی از مظاهر مهم مردم سالاری دینی است که همیشه مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری بوده و ما مسؤولان هم بایستی همواره در این مسیر حرکت کنیم.

وی افزود: همه باید با اتحاد و همدلی زمینه مشارکت حداکثری و با شکوه مردم در انتخابات داشته باشیم و هیچ جدایی بین مسؤولان و برگزار کنندگان انتخابات وجود ندارد و همه مسؤولان باید پای کار باشند و در این راستا از کارگزارانی استفاده شود که نگاه انقلابی و جهادی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: اعضای ستاد بایستی گزارشات خود را در اسرع وقت به دبیر خانه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی ارسال کنند و دبیرخانه نیز باید ضمن پالایش گزارشات اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: دستگاه قضایی استان و ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در صورت مشاهده تخلف در بدو امر برخورد قضایی را انجام نخواهد داد، بلکه در صورت مشاهده تخلف و ناهنجاری‌ها، ابتدا تذکر داده و اقدامات پیشگیرانه انجام خواهد داد و در صورت عدم رعایت این تذکرات برخورد جدی انجام خواهد داد و دستگاه قضایی استان اجازه نخواهد داد تا سلامت انتخابات به خطر بیفتد.

وی افزود: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی باید انتخابات گذشته را آسیب شناسی کند، اگر احیاناً در یک حوزه‌ای مشارکت پایین بوده بایستی ببینیم کدام اقدام باعث این امر شده است؟ همه باید تلاش کنیم تا یک انتخابات خوب، سالم و با مشارکت حداکثری داشته باشیم.

ترخانی دبیر ستاد انتخابات استانداری زنجان در این جلسه  از آمادگی این ستاد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات اسفند ماه  خبر داد و گفت: رعایت مر قانون در انتخابات دستور کار ستاد است و داوطلبان و طرفداران آنها نیز باید در همه فرایند انتخابات قانون را رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: حسن اجرای انتخابات وظیفه ستاد انتخابات در استانداری است، اما برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات همراهی و همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها ضروری است.

ترخانی اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در آسیب شناسی و پیشگیری از جرائم بسیار مهم است و ما هم مصوبات و گزارشات این ستاد را پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

در ادامه جلسه رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان رعایت عدالت و اصل بی‌طرفی  میان همه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را امری ضروری بر شمرد و افزود: ایجاد فضای سالم و  عدم سوءاستفاده از امکانات دولتی در انتخابات را مورد تأکید قرار داد.

میرزاپور با بیان اینکه جریان‌های سیاسی باید مدیریت شوند، ادامه داد: انتظار نظام و داوطلبان اجرای یکسان قانون و عدالت برای همه جناح‌ها  و افراد است و دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان در راستای حفظ آرای مردم قاطعانه به وظیفه خود عمل خواهد کرد،  چرا که همه جریان‌های سیاسی و داوطلبان از نظر ما یکسان هستند و ما تلاش می‌کنیم بسترهای برگزاری هرچه باشکوه انتخابات و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول