اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ساماندهی سراب «فارسبان» در نهاوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از ساماندهی سراب «فارسبان» خبر داد و گفت: امسال یک‌میلیارد تومان از محل منابع ملی صرف ساماندهی این جاذبه گردشگری شده است.

ساماندهی سراب «فارسبان» در نهاوند

محسن جانجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند به لحاظ ظرفیت‌های طبیعی از ظرفیت بالا و موقعیت منحصر به فردی در حوزه گردشگری برخوردار است که می‌تواند به شکوفایی اقتصاد آن بیانجامد.

وی معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان را با برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌های متعدد و همایش‌های گردشگری امکان‌پذیر دانست و افزود: طی چند سال اخیر به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری نهاوند چندین جشنواره، همایش و نمایشگاه در محل سراب‌ها و دیگر اماکن گردشگری برگزار شد که در جذب توریست تاثیرگذار بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه این برنامه‌ها در سال گذشته و امسال ادامه داشت افزود: یکی از برنامه‌های ما برای جذب بیشتر گردشگر به نهاوند توجه به سراب‌هایی بوده که تاکنون هیچگونه ساماندهی بر روی آنها صورت نگرفته است.

وی از ساماندهی سراب «فارسبان» در سال گذشته و ادامه آن در سال جاری خبر داد و گفت: «فارسبان» از جمله سراب‌های زیبای نهاوند است که کار ساماندهی آن برای نخستین بار از سال گذشته آغاز شد و امسال نیز ادامه یافت.

جانجان افزود: طی سال جاری یک‌میلیارد تومان از محل منابع ملی صرف ساماندهی سراب شامل ایجاد راه دسترسی، ایجاد روشنایی داخل سراب، احداث سرویس‌های بهداشتی، سنگفرش داخل سراب و مبلمان محیطی آن شد.

وی انجام زیرساخت‌های بام نهاوند را از دیگر اقدامات این اداره برای رونق گردشگری شهری عنوان کرد و افزود: در سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان برای روشنایی و خط‌کشی آسفالت بام نهاوند هزینه شد که با احتساب ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات سال گذشته تاکنون یک‌میلیارد تومان صرف اقدامات زیرساختی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری را از دیگر اقدامات رونق این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: به منظور تامین زیرساخت‌های گردشگری در سال جاری ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی برای ایجاد سفره‌خانه سنتی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: یکی از سرمایه‌گذاران نیز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای احداث هتل دوستاره در شهر نهاوند سرمایه‌گذاری شده که این پروژه در حال حاضر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جانجان گفت: در زمینه ارائه تسهیلات به افراد سرمایه‌گذار نیز امسال ۳۰۰ میلیون تومان وام برای احداث یک سفره خانه سنتی در «دهنو» پرداخت شده است.

وی افزود: ما در معرفی نهاوند و ظرفیت‌های گردشگری آن موفق عمل کرده‌ایم به گونه‌ای که طی یک سال گذشته حضور گردشگر در شهرستان به شکلی فزاینده تداوم داشته و تلاش بر این است مدت ماندگاری مسافر در شهرستان افزایش یابد.

شهرستان نهاوند به واسطه موقعیت جغرافیایی و طبیعت زیبا از موقعیت منحصر به فردی در سطح استان برخوردار است، از مهمترین جاذبه‌های گردشگری نهاوند می‌توان به سراب‌های گاماسیاب، گیان، فارسبان، ملوسان، مسجد حاج آقاتراب، باغ‌های سرسبز اطراف شهر، خانه شهید قدوسی، موزه تاریخ و فرهنگ و مردم‌شناسی و سایر جاذبه‌های فرهنگی اشاره کرد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول