اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دانشجویان دانشگاه آزاد قوچان ملزم به استفاده از کارت بلیت هوشمند شدند

پس از انتشار خبر خبرگزاری فارس مبنی بر عدم سرویس‌دهی شهرداری قوچان به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد شهرداری به دانشجویان این واحد دانشگاهی سرویس‌دهی کرده و دانشجویان نیز ملزم به استفاده از کارت بلیت هوشمند شدند.

دانشجویان دانشگاه آزاد قوچان ملزم به استفاده از کارت بلیت هوشمند شدند

 به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، چندی پیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه اعلام کرده بود که «سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری به دانشجویان این واحد دانشگاهی سرویس‌دهی نمی‌کند» و حتی تعدادی از دانشجویان را از اتوبوس‌های واحد پیاده کرده‌اند، اما شهرداری مدعی شد که طی مذاکرات قبلی با دانشگاه، پرداخت وجه نقد به رانندگان غیرقانونی بوده و دانشجویان باید از کارت بلیت هوشمند استفاده می‌کردند.

خبر خبرگزاری فارس واکنش‌های متعددی در قوچان و حتی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه داشت که همین موضوع سبب شد تا جلسه‌ای با حضور شهرداری و مسؤولان دانشگاه آزاد به‌منظور رفع این مشکل و شفاف‌سازی پیرامون برخی موضوعات برگزار شود.

دانشگاه‌ها خارج از محدوده خدمات شهرداری هستند

شهردار قوچان در این جلسه با اشاره به این موضوع که دانشگاه‌ها خارج از محدوده خدمات شهرداری هستند، گفت: سازمان اتوبوس‌رانی دو نوع خدمات درون‌شهری و برون‌شهری دارد و نوع خدمات درزمینه بیمه و معاینه فنی در هر حوزه متفاوت است.

رمضانعلی پیشیار با یادآوری اینکه در یک بازه زمانی شهرداری قوچان به دو قسمت درون‌شهری و برون‌شهری تقسیم  که حوزه برون‌شهری به بخش خصوصی واگذار شد، افزود: بخش خصوصی به بسیاری از روستاها را سرویس‌دهی می‌کرد، اما متأسفانه پیمانکار ضررهای زیادی وارد کرد، به‌طوری‌که در حال حاضر ۳۶ دستگاه به‌صورت اسکلت در حال بازسازی است.

وی با اشاره به فعال بودن ۲۱ واحد اتوبوس‌رانی در حوزه شهری قوچان، بیان کرد: برای سرویس‌دهی اتوبوس‌های واحد به دانشگاه آزاد، در مورخ ۲۱ شهریور مکاتبه‌ای با این دانشگاه انجام شد که شهرداری آمادگی سرویس‌دهی دارد و دانشگاه در صورت درخواست به همکاری، پیش از شروع ثبت‌نام دانشجویان اقدام به عقد قرارداد کنند.

شهردار قوچان تأکید کرد: متأسفانه دانشجویان برای استفاده از اتوبوس‌های واحد، اقدام به پرداخت پول می‌کنند که این موضوع خلاف قانون بوده و به تمام رانندگان نیز تذکر داده شد که تنها با اخذ کارت بلیت اقدام به سوار کردن دانشجویان کنند و تاکنون نیز هیچ دانشجویی از اتوبوس‌های واحد به دلیل این موضوع که دانشجوی دانشگاه آزاد هستند، پیاده نشده است.

پیشیار بابیان اینکه دانشجویان می‌توانند کارت را از دکه سازمان اتوبوس‌رانی واقع در میدان مرکزی شهر تهیه‌کرده یا دانشگاه محلی را در ورودی واحد برای این موضوع تعبیه کند، تصریح کرد: موضوع غیرقانونی بودن دریافت پول در اتوبوس‌ها اطلاع‌رسانی شده و همه موظف به استفاده از کارت بلیت هستند.

گلایه دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد قوچان از شرکت اتوبوسرانی این شهرستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان هم بابیان اینکه برخی رانندگان اتوبوس‌های واحد اعلام کرده بودند که به دلیل نبود ایستگاه در مقابل دانشگاه آزاد از سوار کردن دانشجویان این واحد معذور هستیم، گفت: سازمان اتوبوس‌رانی نیز اعلام کرده بود که به ازای هر دانشجو مبلغ مشخصی بابت سرویس واحد اخذ شود، درصورتی‌که جنس دانشجویان دانشگاه آزاد متفاوت بوده و نمی‌توان از کسی که هیچ استفاده‌ای از اتوبوس نمی‌کند از قبل هزینه‌ای اخذ کرد.

غلامرضا کاظمی یادآور شد: متأسفانه برخی دانشجویان و کارمندان این واحد نیز اذعان داشته‌اند که آن‌ها را از اتوبوس واحد به دلیل نبود ایستگاه در مقابل دانشگاه آزاد پیاده کرده‌اند.

وی با اشاره به صحبت‌های شهردار قوچان مبنی بر اجباری بودن استفاده از بلیت کارت هوشمند و غیرقانونی بودن پرداخت پول نقد به رانندگان، بیان کرد: این موضوع اولین بار است که توسط شهرداری مطرح می‌شود و حتی در روزهایی که اتوبوس‌ها سرویس‌دهی نمی‌کردند، اجازه سرویس‌دهی به دانشجویان توسط آژانس هم داده نمی‌شد.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد واحد قوچان هم افزود: به ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی این واحد پیامک زده‌شد که استفاده از کارت بلیت هوشمند به‌منظور بهره‌مندی از واحدهای اتوبوس‌رانی ضروری است.

گفتنی است؛ پس از بحث‌های مختلف و بیان نظرات و پیشنهادهای گوناگون، در پایان این جلسه مقرر شد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان اقدام به تهیه بلیت کارت هوشمند کنند و از دادن پول نقد به اتوبوس‌های واحد نیز خودداری شود، شهرداری نیز طی دو هفته جاری از دوشنبه تا پنجشنبه در محل دانشگاه اقدام به فروش کارت برای دانشجویان متقاضی کند و ایستگاهی نیز در مقابل دانشگاه برای پیاده و سوار شدن دانشجویان در نظر بگیرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول