اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شیعیان رسالت مبارزه با استکبار را بر دوش دارند

مرجع عالی‌قدر جهان اسلام گفت: شیعیان جز برپایی ماتم و عزاداری، رسالت مبارزه با استکبار را هم بر دوش دارند.

شیعیان رسالت مبارزه با استکبار را بر دوش دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در پیامی به مناسبت برگزاری اجلاسیه مجاهدان در غربت در دامغان آورده است: حضرت سیدالشهدا (ع) نفرمود با یزید بیعت نمی‌کنم؛ فرمود: «مِثْلِی لَا یبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»؛ فرمود هر کس آزاداندیش است، حسینی فکر می‌کند؛ مثل من فکر می‌کند، زیر بار ظلم نمی‌رود.

امروز هم همین‌طور است، امروز کسی که حسینی فکر می‌کند؛ نه آمریکا را، نه آن معامله قرن را، نه صهیونیست را، هیچ کدام را تحمل نمی‌کند.

تا ظهور حضرت این اصل حاکم است؛ یعنی کسی که حسینی فکر می‌کند زیر بار ظلم نمی‌رود. این که امام(ره) فرمود: انقلاب مدیون کربلاست، پیروزی این نهضت به برکت کربلا و قیام حسین بن علی بن ابی‌طالب(ع) است، همین است.

در مراسم سالار شهیدان دو جمله گفته می‌شود: یکی اینکه «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجورکم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ»، که این درخواست اجر و مسألت پاداش برای مصیبت‌زده‌هاست که ما هم مصیبت دیده‌ایم.

بخش دوم دعا و درخواست است که ذات اقدس الهی ما را خواهان خون‌بهای حسین بن علی(ع) قرار بدهد: «وَ جَعَلَنَا وَ إِیاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ». این جمله دوم ابدی است؛ یعنی تا زمان ظهور حضرت هست. از خدا می‌خواهیم که خون‌بهای حسین بن علی را ما بگیریم.

شهدای ما عموماً و شهدا و مهاجران و مجاهدان در غربت خصوصاً و عزیز ما حججی بالأخص به این ندا پاسخ دادند. این ندا وظیفه ما را مشخص می‌کند که ما از یک سمت باید بنالیم و گریه کنیم و عزاداری کنیم و ماتم اقامه کنیم و ما درباره مصیبت‌زده‌ها می‌گوییم خدا به شما صبر بدهد و اجر بدهد؛ اما درباره بازماندگان کربلا یعنی عموم شیعه‌ها گذشته از خواستن اجر و درخواست پاداش، درخواست قیام، حماسه، انقلاب، مبارزه، مجاهدت و مهاجرت می‌خواهیم.

شهید حججی‌ها ما را فراموش نمی‌کنند، یک؛ متوجه‌اند که ما در کجا هستیم، دو؛ از خدای سبحان مسئلت می‌کنند که ما را یاری کنند، سه؛ که راه اینها را ادامه بدهیم، هدف این‌ها را احیا کنیم و مانند آن، چهار. این چه سروری بالاتر از این.

با ستم و ظلم مقابله کنید

شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نیز در پیامی به چهارمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت تصریح کرد: به برادران و خواهران ایمانی‌ام در این اجلاسیه درود می‌فرستم.دوست داشتم فضای ایمانی شما را استشمام کنم و در این مراسم کریم شرکت کنم.  

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که هجرت کنید و با ستم و ظلم مقابله کنید؛ مستضعف برای حفاظت از دینش می‌تواند هجرت کند و انسان نباید از دینش دوری کند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول