اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعلام آمادگی حماس برای مشارکت در انتخابات «معتبر و شفاف» فلسطین

رئیس دفتر سیاسی حماس بر آمادگی این جنبش برای مشارکت در انتخابات سراسری و جامع در همه سرزمین‌های فلسطینی و مشروط به شفافیت و اعتبار آن تاکید کرد.

اعلام آمادگی حماس برای مشارکت در انتخابات «معتبر و شفاف» فلسطین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس  در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با هیأت کمیته مرکزی انتخابات اظهار داشت که حماس آماده برگزاری انتخابات است.

هنیه تاکید کرد: حماس متعهد است در صورت تحقق همه شرایط اعتبار و شفافیت انتخابات به نتایج آن احترام گذارد.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما به برگزاری انتخابات جامع و فراگیر (ریاستی، قانونگذاری و شورای ملی) متعهد هستیم و همچنین به دستیابی به وحدت فلسطین پایبند هستیم.

هنیه تاکید کرد: «حماس  آماده است تا به نتایج صندوق‌های رأی احترام گذارد و ما هیچ نگرانی از ورود به یک روند انتخاباتی جامع و عمومی نداریم.»

وی تصریح کرد که به کمیته انتخابات و سطح حرفه‌ای،  اعتبار و توانایی آن برای سازماندهی انتخابات احترام می‌گذارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان بر اهمیت ساماندهی مجدد سیستم سیاسی و سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرد.

اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات فراگیر در کرانه باختری، نوار غزه و قدس در حال انجام است و در همین زمینه هیأت کمیته انتخابات مرکزی فلسطین امروز با سران گروه‌های فلسطینی در نوار غزه دیدار کرد.

فتح و حماس از سال 2007 تاکنون نتوانسته‌اند اختلافات خود را کنار بگذارند و به اتفاق نظر برای برگزاری انتخابات برسند؛ حالا «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان پیشنهاد برگزاری انتخابات عمومی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس را داده و حماس از آن استقبال کرده است.

در همین زمینه، هیأتی از کمیته مرکزی انتخابات فلسطین که یکشنبه (دیروز) وارد نوار غزه شده بود، امروز با سران حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در دفتر «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه دیدار کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول