اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

13 آبان دست استعمار را از منافع ملی کشورمان کوتاه کرد

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: 13 آبان به عنوان انقلاب دوم از آن دست رخدادهایی در ایران اسلامی بود که دست استعمار را از منافع ملی کشورمان کوتاه کرد.

13 آبان دست استعمار را از منافع ملی کشورمان کوتاه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان شامگاه دوشنبه در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری راهپیمایی 13 آبان در سقز اظهار داشت: دولت و حکومت آمریکا بر اساس تفکری از نوع آنارشیستی و ناسیونالیسم نوین غربی در راستای تامین منافع خود و نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی گام برداشته که خروج از پیمان‌ها، پروتکل‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی نشان‌دهنده این روند تفکر و نگرش است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به تحولات ایران معاصر اظهار داشت: وقایع‌شناسی مواردی چون کودتای 28 مرداد، اصلاحات ارضی، انقلاب سفید و حق کاپیتولاسیون یا حق قضاوت کنسولی، حمایت از گروه‌های تروریستی، کودتای نوژه و هشت سال جنگ تحمیلی از مواردی است که حربه استثمار برای نفوذ در ایران اسلامی و سلطه بر کشور بوده است.

به گفته وی، 13 آبان به عنوان انقلاب دوم از آن دست رخدادهایی در ایران اسلامی بود که دست استعمار را از منافع ملی کشورمان کوتاه کرد.

کریمیان بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در راستای حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقابله با اقدامات استعماری آمریکا انجام شد که از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان انقلاب دوم نامگذاری شد.

وی با تشریح رویدادهای اخیر در سطح خاورمیانه، بیان داشت: امروز چهره و ماهیت اصلی استکبار جهانی برای مردم دنیا نمایان‌تر شده است و بایستی برای تبیین آن بیشتر تلاش کرد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با عنوان اینکه دولت آمریکا منافع ملی ایران را در تضاد با منافع کشور خود می‌بیند، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی هزینه‌های زیادی برای مقابله و مقاومت در مقابل استکبار و استعمار را پرداخت کرده‌اند.

وی یادآور شد: امروز با ثبات نسبی که در اقتصاد کشورمان بوجود آمده است مردم بسیار به آینده امیدوار هستند.

کریمیان در ادامه با اشاره به حساسیت روزها و ایام پیش رو در این برهه زمانی، خواستار حضور گسترده، باشکوه و پرشور مردم شهرستان سقز در راهپمیایی 13 آبان شد.

امام جمعه سقز هم در این جلسه با بیان اینکه تمام گرفتاری‌های کشورهای مسلمان توسط آمریکای جنایتکار پایه‌ریزی می‌شود، بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان تاکید کرد.

ماموستا سیدحسین حسینی ادامه داد: باید مردم امسال از سال‌های پیش، بیشتر در این راهپیمایی شرکت کنند تا به جهانخواران بفهمانند این انقلاب همواره تنومندتر از سال‌های گذشته است.

وی ادامه داد: آنچه در کشورهای اسلامی روی می‌دهد و موجب تنش در منطقه می‌شود، زیر سر آمریکا و دیگر کشورهای ظالم است و باید ملت‌ها در برابر این دسیسه‌ها هوشیار باشند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول