اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

همایش رضویون در شرق اصفهان برگزار شد

همایش رضویون شرق اصفهان به میزبانی شهر هرند و با حضور هیأت‌ها و مردم شرق اصفهان در امامزاده اسحاق این شهر برگزار شد.

همایش رضویون در شرق اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک ظهر امروز در مراسم همایش رضویون شرق اصفهان با اشاره به روایتی که بیانگر عظمت زیارت امام رضا(ع) است، اظهار کرد: امیدواریم پاداش این عزاداری و این زیارت از راه دور، توفیق تشرف به حرم آسمانی اما رضا(ع) باشد.

مدیرکل اوقاف استان اصفهان تصریح کرد: از حضور عزاداران و کسانی که برای برپایی باشکوه این مراسم نقش‌آفرینی کردند تشکر می‌کنم.

در ادامه این مراسم حسین سیستانی با ابراز آگاهی از مشکلاتی که در زندگی مردم وجود دارد، اظهار کرد:  طبیعی است که بعد از 40 سال که از انقلاب می‌گذرد مردم انتظار داشته باشند رفاه و آسایش بیشتری داشته باشند.

فرماندار اصفهان با اشاره به دستاوردهای این 40 سال، تصریح کرد: به یاد دارید که در نظام پادشاهی گذشته با چه شرایطی روبه‌رو بودیم؛ آیا این استقلال، آزادی و عزت را داشتیم و آیا می‌توانستیم با دست خود و اراده خود سرنوشت خود را مشخص کنیم.

وی در ادامه افزود: در سال‌های بعد از انقلاب به‌ طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار شده که معنای آن است که نظام اعتقاد راسخ به جمهوریت و با تکیه‌ بر مبانی دینی و اسلامی به آرای مردم و حضور مردم اعتقاد و باور دارد.

سیستانی عنوان کرد: در گذشته به عنوان ژاندارم منطقه باید خواسته‌های آمریکا را پیاده می‌کردیم اما  امروز در مقابل زورگوترین کشور دنیا آمریکا ایستاده‌ایم و به برکت خون شهدا استقلال و عزت داریم.

حسین سیستانی با اشاره به آیه قران خاطرنشان کرد: امروز در مقابل خواسته‌های آمریکا ایستادگی کرده‌ایم که البته با سختی‌های همراه است؛ اما این سختی‌ها پایدار نیست و با وعده خداوند که می‌فرماید «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا» بعد از سختی‌ها، آسانی خواهد بود.

فرماندار اصفهان با اشاره به حضور همیشگی مردم در صحنه‌ها اذعان کرد: این همایش نمادی از حضور همه‌جانبه و نمادی از خدا گونه بودن مردم است.

وی افزود: امسال به لطف خداوند آب در رودخانه زاینده‌رود جاری شد؛ از بهمن سال گذشته تا 15 مهر آب جاری بود و در آبان ماه بعد از توقف موقتی دوباره آب جاری خواهد شد و امسال در پاییز و سال آینده هم برای کشت کشاورزان آب جاری خواهد بود و برای آب شرب هم مشکلی نخواهیم داشت.

سیستانی گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، باید دقت کنیم و درست انتخاب کنیم و حضور باشکوهی همانند گذشته در انتخابات داشته باشیم.

*برداشت 2 میلیون و 600 هزار تن محصول در شرق اصفهان

اسفندیار امینی نیز در این مراسم اظهار کرد: امسال آب برای کشاورزی غله و صیفی در شرق اصفهان وجود داشت و 120 هزار هکتار یک، دو و سه کشتی در این منطقه وجود داشت.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: این میزان کشت شامل 2 میلیون و 600 هزار تن محصول می‌شود که محصولاتی مانند جو، گندم، ذرت و ... بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم کشت کشاورزان در شرق اصفهان، افزود: فقط 130 میلیارد تومان درآمد کامیون‌داران و 120 میلیارد تومان دشت صاحبان تراکتورها از این کشت بوده است.

امینی عنوان کرد: این کشت‌ها در شرق اصفهان بسیاری از کارها را رونق بخشید و اشتغال‌ زیادی را ایجاد کرد و جاری بودن آن گازهای سرطان‌زای تالاب گاوخونی را هم کاهش داد.

وی با بیان اینکه امسال کارگر بیکاری در شرق اصفهان پیدا نمی‌شد، خاطرنشان کرد: با این کشت جلوی بسیاری از زمین‌های کشاورزی که با قیمت ناچیزی به فروش می‌رسید و ویلا می‌شد، گرفته شد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان اذعان کرد: سال گذشته در این زمان 25 مترمکعب خروجی از سد بود اما آب به پل بابا محمود نمی‌رسید اما امسال 24 مترمکعب خروجی سد است اما آب به تالاب گاوخونی وارد می‌شود.

اسفندیار امینی گفت: در کشاورزی سال امسال با حساب یک میانگین، 2 هزار میلیارد تومان محصولات از کشاورزان به فروش رفته است این در حالی است که در سال گذشته فقط 42 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: حق آبه متعلق به تمام مردم منطقه است و نه مختص کشاورزان و باید همه برای بهره‌مندی از آن تلاش کنند، آن مادری که به خاطر تنفس هوای مسموم کودک بیمار به دنیا می‌آورد و تمامی مشاغلی که رونقشان به این حق آبِه بستگی دارد و حتی ازدواج جوانان و تنفس هوای پاک مردم این منطقه هم به معنای داشتن حق آبه برای عموم مردم است.

امینی با بیان اینکه شرق اصفهان و حوضه زاینده‌رود بدون زاینده‌رود نمی‌تواند دوام داشته باشد، تصریح کرد: همه باید برای بهره‌مندی از حق آبه تلاش کنند؛ این انصاف نیست که روستاهای ما در جبل و خورو بیابانک آب شرب نداشته باشند اما 600 تا 700 میلیون مترمکعب از آب ما را در بالادست برداشت کنند و ما اعتراضی نکنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، همایش رضویون شرق اصفهان به میزبانی شهر هرند و در امامزاده اسحاق این شهر و با حضور هیأت‌ها و مردم شرق اصفهان و مسؤولان محلی و استان و شهرستان اصفهان همه ساله برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63102/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول