اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برپایی 16موکب خادمیاران رضوی جنوب کرمان در جیرفت

دبیر احیای سیره رضوی جنوب استان کرمان گفت: 16 موکب خادمیاران رضوی جنوب استان کرمان در قالب سوگواره رضوی جنوب استان در جیرفت برپا شد.

برپایی 16موکب خادمیاران رضوی جنوب کرمان در جیرفت

 به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، در سالروز شهادت امام رضا (ع) 16موکب خدماتی و پذیرایی خادمیاران رضوی در جیرفت برپا شد تا جمعی از خادمیاران رضوی این‌گونه در فاصله بیش از یک هزار کیلومتری آستان مقدس امام رضا (ع) ارادت خود را با آن حضرت ابراز کنند.

 حسین مشایخی دبیر احیای سیره رضوی جنوب استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در دو روز گذشته در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان مراسم سوگواره رضوی با شکوه خاصی برگزار شد که اوج این مراسم با برپایی موکب‌هایی در مصلای شهرستان جیرفت برگزار شد.

حجت‌الاسلام شهدادنژاد مسئول کانون خادمیادان شهرستان جیرفت اظهار کرد: برای نخستین‌بار کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان جیرفت در حال اجرای طرح رواق رضوی در جوار مصلای شهر جیرفت است که توسط خادمیاران برگزار شد.

وی بیان داشت: ۱۶ ایستگاه صلواتی رضوی مختص بانوان و آقایان راه‌اندازی شده است که خدمات خاصی را از ۸ صبح تا ۸ شب به عزاداران امام رئوف ارائه دادند که در قالب حوزه‌های مخلتف فرهنگی و هنری و ایستگاه‌های صلواتی بودند.

مسئول کانون خادمیاران رضوی شهرستان جیرفت در تشریح ایستگاه‌های صلواتی ابراز داشت: ایستگاه‌های صلواتی رضوی در شهرستان جیرفت شامل پذیرایی صلواتی، واکس صلواتی، حمل و نقل صلواتی، پیرایش مردانه صلواتی، مشاوره حقوقی و خانواده، سلامتی و ایستگاه مهدالرضا (ع) بودند.

وی تصریح کرد: خادمیاران آقا و خانم با دل و جان و به عشق امام مهربانی در این ایستگاه‌های صلواتی رضوی به صورت جداگانه خدمت‌رسانی کردند.‌

ارائه خدمات پزشکی توسط پزشکان متخصص در ایستگا‌ه‌های صلواتی

شهدادنژاد در خصوص نوع فعالیت غرفه‌ها عنوان کرد: در ایستگاه سلامت در قسمت بانوان و آقایان خدمات دندانپزشکی، کنترل وزن و فشار خون ارائه شد و پزشک متخصص غدد کودکان و پزشکان عمومی به مراجعان خدمات رایگان ارائه کردند.

وی افزود: در ایستگاه مشاوره حقوقی با حضور چندتن از وکلا و قضات دادگستری خادمیار رضوی مشاوره حقوقی انجام شد و در قسمت مشاوره تحصیلی نیز با حضور مشاوران آموزش و پرورش که از خادمیاران رضوی هستند مشاوره رایگان تحصیلی به مراجعان ارائه شد.

 شهدادنژاد خاطرنشان کرد: در ایستگاه پذیرایی صلواتی رضوی، شربت، شله‌زرد، آش، حلوا و نان روغن‌جوشی  بین عزاداران توزیع شد.

مسئول کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه در ایستگاه مهدالرضا(ع)، علاوه بر وسایل بازی یک سری نقاشی در اختیار کودکان ۳ تا ۶ سال قرار داده شد تا آن‌ها را رنگ‌آمیزی کنند، اضافه کرد: در ایستگاه‌های حمل و نقل رضوی، رانندگان خانم و آقا به شکل رایگان عزاداران را به مقصد رساندند.

وی متذکر شد: این ایستگاه‌های صلواتی در شهرستان جیرفت تا ساعت 19 امشب برپا بودند.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول