اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله ترکیه به جنوب «راس‌العین» در شمال سوریه

نیروهای ارتش ترکیه روستایی در ریف جنوبی «راس‌العین» واقع در شمال غرب استان الحسکه (شمال سوریه) را هدف قرار دادند.

حمله ترکیه به جنوب «راس‌العین» در شمال سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حملات ارتش ترکیه به شمال سوریه با وجود توافق آتش‌بس کمابیش ادامه دارد و هر از گاهی مناطقی از خاک سوریه در شمال این کشور را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش الاخباریه،‌ ارتش ترکیه سه‌شنبه شب روستای «دبسه» واقع در ریف جنوبی منطقه راس‌العین (استان الحسکه در شمال سوریه) را هدف قرار داد. بر اساس این گزارش، حمله نیروهای ترکیه به این روستا باعث آوارگی اهالی آن شده است.

این شبکه سوری در ادامه خبر داد که نیروهای ارتش ترکیه پرچم این کشور را در روستای «المناجیر» در ریف راس العین به اهتزاز درآوردند.

خبرنگار الاخباریه گفت که هواپیماهای جاسوسی ترکیه هم بر فراز آسمان ریف راس العین به پرواز درآمدند.

ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از ۱۷ مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کردند.

هشت روز پس از این عملیات (۲۵ مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت۱۲۰ ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از منطقه امن خارج شوند.

پس از توافق آمریکا و ترکیه، «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه 30 مهر ماه جلسه‌ای در سوچی برگزار کردند و به توافقی دست یافتندکه طبق آن یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول