اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور ترامپ: اسرائیل عامل همه رنج فلسطین نیست

مشاور ارشد کاخ سفید در یک نشست سرمایه‌گذاری در ریاض ادعا کرد که رژیم صهیونیستی، عامل همه رنج‌های فلسطینی‌ها نیست.

مشاور ترامپ: اسرائیل عامل همه رنج فلسطین نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جرد کوشنر» مشاور ارشد کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس سرمایه‌گذاری در ریاض ادعا کرد که رژیم صهیونیستی «منبع همه رنج‌های فلسطینی‌ها نیست».

به گزارش وبگاه خبری  روسیا الیوم، کوشنر در نخستین روز از سمینار «طرح آینده سرمایه گذاری» طی جلسه‌ای گفت‌وگو محور گفت: «اسرائیل منبع همه رنج‌های فلسطینی‌ها نیست.»

کوشنر که طراح و حامی طرح صلح دولت ترامپ برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» است و تاکنون نتوانسته آن را اعلام و معرفی بکند، در تبلیغ بخش اقتصادی این طرح گفت: «اگر می‌خواهید در کرانه باختری و غزه سرمایه‌گذاری کنید، مسئله‌ای که مانع شما می‌شود، ترس از تروریسم و احتمال نابودی سرمایه گذاری شماست [نه اسرائیل]». 

کوشنر در جریان سمینار ریاض بدون اشاره‌ای به ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به فلسطینیان و سرزمین آنها، حل مناقشه میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی را موجب باز شدن راه پیشرفت به روی همه مردم خواند.

کوشنر پیش از این هم بخش اقتصادی «معامله قرن» را شکست خورده توصیف کرد و تشکیلات خودگردان فلسطین را باعث آن خوانده است.

محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این تاکید کرده بود که معامله قرن قابل اجرا نیست و فلسطینی‌ها برای به شکست کشاندن آن تلاش خواهند کرد.

داماد ترامپ در ۲۴ ژوئن نشستی موسوم به «کارگاه اقتصادی منامه» برای رونمایی از بعد اقتصادی طرح معامله قرن در پایتخت بحرین ترتیب داد و یک هیئت عالی از رژیم صهیونیستی هم در آن حضور داشت. از همین رو  مشارکت عربی رسمی محدودی در این نشست انجام گرفت و فلسطین و کشورهای عربی به طور کامل آن را تحریم کردند.

فلسطینی‌ها از جمله تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کردند در حالی که هیچ راه حل سیاسی ممکنی برای اصول مناقشه میان فلسطین و اسرائیل وجود ندارد، سخن از بعد اقتصادی سازش امکان پذیر نیست.

بخش اقتصادی طرح «معامله قرن»، شامل سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی  به صورت وام و قرض در فلسطین، اردن، مصر و لبنان به ارزش ۵۰ میلیارد دلار است و در عوض فلسطینی‌ها را مجبور به چشم‌پوشی‌ از پایتختی قدس، حق بازگشت آوارگان به فلسطین و مرزهای سال ۱۹۶۷ در مقابل پول  وسرمایه‌گذاری  می‌کند. طبق این طرح، اسرائیل در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت، و الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی که حق تسلیح ندارد، موافقت می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول