اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پشت نوبتی‌های ازدواج کمیته امداد زنجان صفر شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به پرداخت 343 کمک هزینه ازدواج در زنجان گفت: پشت نوبتی‌های ازدواج کمیته امداد صفر است.

پشت نوبتی‌های ازدواج کمیته امداد زنجان  صفر شد

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل کمیته امداد استان، در راستای تسهیل امر ازدواج،  اقدام به پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه طی 6 ماهه گذشته 343 کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان مددجو پرداخت شده است، تصریح کرد: برای پرداخت این کمک هزینه‌ها بیش از یک میلیارد و 215 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع کمک هزینه‌های پرداختی 847 میلیون تومان از محل منابع و اعتبارات این نهاد تأمین‌ شده است، اضافه کرد: همچنین بیش از 368 میلیون تومان نیز از محل کمک‌های مردمی و مشارکت خیران در قالب کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند پرداخت شده است.

صفری با بیان اینکه این کمک هزینه‌ها در قالب کمک ‌هزینه تهیه جهیزیه برای نوعروسان و هدیه ازدواج برای نو دامادهای زیرپوشش پرداخت شده است، اضافه کرد: در حال حاضر زوج جوان پشت نوبتی برای دریافت کمک هزینه ازدواج نداریم.

صفری با بیان اینکه در کنار پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد‌، خدمات مشاوره‌ای نیز به ‌منظور پایداری ازدواج صورت گرفته توسط این نهاد به این گروه از جامعه هدف ارائه می‌شود، ادامه داد: رویکرد این نهاد در ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوج‌های جوان کمک به تحکیم نهاد خانواده، در قالب آیین همسرداری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به استفاده از مشاوران مجرب در ارائه آموزش به مددجویان و زوج‌های جوان تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته موجب شده که ازدواج‌های صورت گرفته در بین جامعه هدف کمیته امداد از پایداری بالایی برخوردار شود.

وی با بیان اینکه پس از ازدواج نیز خدمات مربوط از سوی کمیته امداد ارائه می‌شود، گفت: در این دوره نیز آموزش‌های مربوط به فرزندآوری و تربیت فرزند به زوج‌ها آموزش داده می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه کمیته امداد علاوه بر مسائل اقتصادی به مباحث فرهنگی و خودکفایی مددجویان در این حوزه نیز توجه دارد، تصریح کرد: اقدامات قابل قبولی در این حوزه انجام شده که منجر به ارتقای سطح آگاهی مددجویان در حوزه‌های مختلف شده است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول