اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تعیین تکلیف پروژه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد پس از ۱۶ سال

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پروژه‌ای که به مدت 16 سال در استان راکد مانده است اشاره کرد و گفت: طرح آب معدنی ستنگان از جمله ۳ طرح ویژه اقتصاد مقاومتی است که بنابر تاکید استاندار مبنی بر تعیین تکلیف و رفع موانع و مشکلات آن‌ها مورد بازدید قرار گرفت.

تعیین تکلیف پروژه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد پس از ۱۶ سال

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به همراه سرپرست سازمان صنعت و معدن و رئیس بانک توسعه و تعاون از پروژه آب معدنی ستنگان در شهرستان بویراحمد بازدید کرد.

حشمت‌الله صمیمی‌دوست در حاشیه این بازدید گفت: طرح آب معدنی ستنگان از جمله ۳ طرح ویژه اقتصاد مقاومتی است که بنابر تاکید استاندار مبنی بر تعیین تکلیف و رفع موانع و مشکلات آن ها مورد بازدید قرار گرفت.

صمیمی‌دوست افزود: این طرح آب معدنی یکی از طرح های آب معدنی ویژه با قابلیت‌های خوب و میزان اشتغالزایی مناسب است که با توجه به طولانی شدن زمان اخذ مجوز تا رسیدن به مراحل اجرایی ، سعی شد با همکاری بانک عامل، جهت بهره‌برداری، فعالیت تکمیل آن سرعت گیرد.

  وی گفت : این طرح سال ۸۱ اخذ مجوز کرد اما به مدت ۱۶ سال راکد ماند که با توجه به تاکید ویژه استاندار در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی ۴ آبان ماه ۹۸ و موظف کردند حوزه معاونت اقتصادی جهت حمایت از این واحد و سایر واحدهای مشابه ، سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت و بانک توسعه تعاون ، از این پروژه بازدید به عمل آمد.

صمیمی افزود: به منظور تسریع در عملیات اجرایی، تصمیم گیری عملیاتی در محل اجرای پروژه صورت گرفت و مقرر شد تا پایان هفته جاری بانک عامل هزینه پیش پرداخت ۵۰ درصد خط تولید که رقمی در حدود ۲۰ میلیارد ریال است را به حساب شرکت سازنده واریز کند.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار گفت: سرمایه‌گذار هم متعهد شده است نسبت به راه‌اندازی واحد تا دهه فجر امسال اقدام کند.

صمیمی دوست در خصوص توان این واحد تولید آب معدنی هم گفت: این کارخانه  با ظرفیت تولید ۲۴ هزار بطری آب معدنی در ساعت راه‌اندازی می‌شود که میزان کل سرمایه گذاری جهت تکمیل آن حدود ۱۲۰ میلیارد ریال است و مبلغ ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال روستایی در بانک توسعه تعاون برای این واحد تصویب شد.

  سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، دومین پروژه مورد بررسی در  ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را پتروشیمی گچساران عنوان کرد و گفت: این پروژه با پیشرفت ۶۱ درصدی از جمله پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی استان است که به دلیل نیاز به وارد کردن برخی قطعات از خارج و عدم همکاری طرف های خارجی، در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مقرر شد که این شرکت با واحد های دانش بنیان و سازندگان داخلی وارد مذاکره شود که خوشبختانه اکنون مشکل تامین قطعات حل شده است.

صمیمی در ادامه گفت : با توجه به پیشرفت ضعیف این پروژه در سال جاری ، از سوی شرکت ، خاتمه پیمان با پیمانکار قبلی صادر شد و انشاالله با برگزاری مناقصه جدید در نیمه اول آبان ماه و بخش دیگر در آذر ماه ، عملیات اجرایی پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی زمان نهایی بهره‌برداری این پروژه را پایان سال ۹۹ اعلام کرد گفت : پس از بازدید میدانی دو پروژه آب معدنی و پتروشیمی و کمک به تسریع در روند اجرائی این پروژه ها ، در روزهای آینده بازدید میدانی از پروژه لوله بدون درز در بهمئی انجام می‌شود که بتوانیم مطابق با نظر استاندار برای به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها گام اساسی برداریم.

وی در پایان گفت: بیان این نکته لازم است که طبق مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، حوزه معاونت اقتصادی استانداری باید در مدت ۳ ماه به ۳ ماه گزارشات بررسی این پروژه را به ستاد اعلام کند که خوشبختانه تاکنون و پس از گذشت تنها ۱ هفته از مصوبه ستاد ، اکنون مشکلات دو پروژه حل و پروژه لوله بدون درز بهمئی هم به زودی مورد بازدید میدانی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول