اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیگیریم جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به همدان برگردانیم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال این هستیم با همکاری مسوولان استانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به همدان بیاوریم تا شادی و نشاط را به بچه‌ها هدیه دهیم.

پیگیریم جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به همدان برگردانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر خجسته ظهر امروز در آیین رونمایی از پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان افزود: این جشنواره در حوزه بین‌المللی شناخته شده و بستر معرفی همدان را مهیا کرده است.

وی افزود: به دنبال این هستیم با همکاری مسوولان استانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به همدان بیاوریم تا شادی و نشاط را به بچه‌ها هدیه دهیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: باید از فرصت برگزاری جشنواره‌های مختلف برای معرفی همدان به دنیا استفاده کنیم.

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه هر برنامه‌ای با همکاری آموزش پرورش و با دانش آموزان و معلمان برگزار شود هیچ کمبودی نخواهد داشت اظهار کرد: ما باید برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی را با حضور دانش‌آموزان اجرا کنیم تا نتیجه بگیریم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه همدان پایتخت گردشگری آسیا و ۵۰۰ ساله ایران است خاطرنشان کرد: همدان پایلوت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری است چراکه مهمترین ویژگی این شهر فرهنگی بودن آن است.

وی تصریح کرد: امیدوارم در ایام برگزاری جشنواره، فرصت مناسبی برای بهره‌مندی همه کودکان و نوجوانان از برنامه‌ها فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه آیات قرآن  کریم مملو از زیبایی شناختی و هنر است اظهار کرد: در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز به طبیعت و همچنین هنر و زیبایی‌شناختی که برگرفته از جهان هستی است، پرداخته شده است.

محمد پورداوود با اشاره به اینکه نمایش تکیه بر زندگی دارد یادآور شد: کودک با نمایش پیوند دارد و با توجه به این موضوع، استفاده از نمایش یادگیری را برای کودکان و نوجوانان عمیق تر خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه نمایش به سبب گستردگی، چشم هنرهاست خاطرنشان کرد: تئاتر برگرفته از شعر، ادبیات، ریتم و معماری است و اگر رویکرد تدریس نوین برگرفته از این نمایش‌ها باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و می‌توان گفت بهترین بستر برای اجرای تئاتر و پرداختن به نمایش مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با ابراز امیدواری از برگزاری مطلوب جشنواره، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است، امیدواریم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در این شهر به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 21 آبان‌ماه در همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول