اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فشاری در مورد تغییر آمار از طرف دولت وجود ندارد

رئیس مرکز ملی آمار ایران گفت: هیچ موقع اجباری از طرف دولت نبوده و اگر حتی چنین فشاری هم باشد امکان عمل وجود ندارد.

فشاری در مورد تغییر آمار از طرف دولت وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد حسین‌زاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در زمینه آمار دو نوع مخاطب وجود دارد، اظهار کرد: یک گروه مخاطب عام و گروه دیگر مخاطب خاص است.

رئیس مرکز ملی آمار ایران با بیان اینکه مخاطب خاص اطلاعات لازم را بدون واسطه و مستقیم دریافت می‌کند و شناخت لازم از شاخص‌های آماری را دارد، اضافه کرد: یک سری مخاطبان هم عام هستند که با واسطه اطلاعات را دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها دروازه دسترسی اطلاعات هستند، خاطر نشان کرد: با ایفای نقش رسانه می‌توان موجب کاهش سوءتفاهم و اشتباه و زیر سوال بردن یک آمار رسمی شد، چرا که این کار باعث از بین رفتن کیفیت آمار رسمی می‌شود.
حسین‌زاده با بیان اینکه آمار مثل یک پارک عمومی است که هر چه بیشتر از آن استفاده شود، مقبولیت بیشتری دارد، گفت: سیاست‌های هر کشوری به پشتوانه آمار است و می‌تواند در آن موثر باشد.
رئیس مرکز ملی آمار ایران تصریح کرد: آمار ریشه در حاکمیت دارد و در راستای بهبود عملکرد حاکمیت عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه سه گرایش در مدل‌سازی آمار وجود دارد، افزود: یکی نقش مهم مرجعیت سازمان‌های ملی آمار، پرهیز از موازی‌کاری است.
حسین‌زاده با بیان اینکه باید کاهش تدریجی آمارگیری‌های سنتی اتفاق افتد، عنوان کرد: باید به سمت آمارگیری ثبتی‌مبنایی حرکت کرد.
رئیس مرکز ملی آمار ایران با بیان اینکه پیش‌نویس قانون آمار کشور نگارش شده است، ادامه داد: این قانون مصوب شده و هم‌اکنون در کمیسیون علمی دولت در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه چهارچوب کیفیت رونمایی شده است‌، عنوان کرد: نرم‌افزار محاسبه‌گر تورم برای بهره‌مندی در حوزه قوانین راه‌اندازی شده است.
حسین‌زاده از راه‌اندازی رادیو مجازی آمار ایران خبر داد، ادامه داد: واحدهای استانی این رادیو نیز ایجاد می‌شود.
رئیس مرکز ملی آمار ایران با بیان اینکه حتی یک مورد تخلف در مورد فعالیت مرکز آمار و ارائه اطلاعات به جامعه هدف خود گزارش نشده است، بیان کرد: آمار جمع‌آوری شده در این مرکز به هیچ کس ارائه نمی‌شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد فشار دولت‌ها در زمینه تغییر آمار بیان کرد: هیچ موقع اجباری از طرف دولت نبوده و اگر حتی چنین فشاری باشد امکان عمل وجود ندارد.
حسین‌زاده با بیان اینکه مرکز آمار استقلال دارد، ادامه داد: این مرکز نقشی در سیاستگذاری‌ها نداشته و اعداد نقشی در این تغییرات ندارد.
رئیس مرکز ملی آمار ایران با بیان اینکه وجود دو نهاد در زمینه اعلام نرخ‌ها درست نیست، ادامه داد: باید موازی کاری در این بخش به حداقل برسد.
انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول