اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز فصل سرما در شهرضا با مرگ خاموش

رئیس اورژانس 115 شهرضا از مرگ یک جوان بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در شهرضا خبر داد.

آغاز فصل سرما در شهرضا با مرگ خاموش

حبیب صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با بیان این‌که با آغاز فصل سرما احتمال مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن افزایش می‌یابد، اظهار داشت: جوانی 30 ساله به علت گازگرفتگی با گاز منوکسیدکربن در یک باغ در شهرضا جان خود را ازدست داد.
رئیس اورژانس 115 شهرضا  افزود: ظهر امروز یک مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در باغی واقع در محله جرم‌افشار به اورژانس 115 گزارش شد و مأموران اورژانس پس از حضور در محل با پیکر بی جان جوان 30 ساله مواجه شدند که بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن ناشی از دود ذغال فوت کرده بود.

وی بیان کرد: همه ساله با سرد شدن هوا مهم‌ترین عاملی که سبب نگرانی در بین آحاد مردم می شود، حوادث ناشی از گاز گرفتگی در روزهای سرد سال و انتشار خبرهای ناراحت کننده‌ای مبنی بر مرگ یک فرد یا اعضای یک خانواده است.

صادقی با بیان این‌که آمار تعداد فوت شدگان بر اثر گاز گرفتگی نشان دهنده میزان توجه پایین مردم به مسائل آموزشی و عدم رعایت نکات ایمنی در فصل سرما است، گفت: مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به عنوان قاتل نامرئی، کشنده‌ترین مسمومیت غیر عمدی در کشور محسوب می‌شود، قاتلی که اگر توصیه های کارشناسی در نصب وسایل گرمایشی و گازسوز به درستی مراعات شود دیگر مرگ به دنبال نخواهد داشت.

رئیس اورژانس 115 شهرضا با اشاره به اینکه هنگام مواجهه با افراد مسموم، باید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید ادامه داد: فرد مسموم را از محیط آلوده به هوای آزاد منتقل و اگر تنفس مصدوم قطع شده باشد، احیای قلبی تنفسی نیز باید انجام شود.

وی با بیان این‌که هنگام استفاده از بخاری‌های نفتی و گازی، باید از نصب صحیح و کارکرد مناسب دودکش‌ها اطمینان داشت، تصریح کرد: سرد بودن لوله دودکش بخاری، دلیل بر خارج نشدن دود و گاز سمی است.

صادقی خاطرنشان کرد: استفاده از آب گرمکن نفتی، گازی و یا دستگاه پکیج در داخل محیط حمام و یا محیط‌‌های کوچک در بسته، منجر به سوخت ناقص و مسمومیت با گاز خواهد شد.

انتهای پیام/63101/ج10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول