اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح 8 فضای روباز چمن مصنوعی تا پایان امسال در سمنان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: هشت فضای روباز چمن مصنوعی با اعتبارات ملی تا پایان سال جاری در این استان افتتاح می‌شود.

افتتاح 8 فضای روباز چمن مصنوعی تا پایان امسال در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سعید هژبری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح هم‌زمان سالن‌های ورزشی و استخرهای دانش‌آموزی سراسر کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش در ارتباط ویدئویی با استان سمنان اظهار کرد: شادی و نشاط لازمه پویایی جامعه و سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه ورزش و تربیت‌ بدنی به‌عنوان یکی از حقوق بنیادی کودکان و نوجوانان همواره موردتوجه قرار گرفته است، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی نیاز است تا با آموزش و پرورش برای هماهنگی بیشتر و توجه به این مهم، مساعدت لازم را داشته باشند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: سرانه فضای ورزشی آموزشی روباز در این استان، ۰.۲ مترمربع است که از میانگین کشوری و استاندارد فاصله بسیاری داریم.

هژبری اضافه کرد: سرانه فضای سرپوشیده ورزشی آموزشی در استان سمنان با ۰.۳۶ مترمربع از میانگین کشور بالاتر است؛ اما تا میانگین استاندارد همچنان فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در استان سمنان پنج باب استخر آموزشی از سال ۹۱ کلنگ‌زنی شده و در حال احداث است، اضافه کرد: هشت فضای روباز چمن مصنوعی با اعتبارات ملی تا پایان سال ۹۸ در استان سمنان افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه برای احداث سالن ورزشی دانش‌آموزی مشارکتی خیرساز در سمنان، ۱۹ هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شد، گفت: زیربنای کل این طرح، یک‌هزار و ۶۷۳ مترمربع است که به‌صورت مشارکتی خیرساز به یاد زنده‌یادان جواد و آفاق توکلی ساخته‌ شد.

هژبری با اشاره به اینکه اعتبار خیری هزینه‌شده در این پروژه، دو هزار و ۵۰۰ میلیون ریال است، ادامه داد: در ساخت این مجموعه، ۱۴ هزار و ۹۱۶ میلیون ریال به‌صورت دولتی نیز هزینه شد که با تجهیزات موردنیاز درمجموع اعتبار کل هزینه شده رقمی معادل ۱۹ هزار میلیون ریال است.

لزوم توجه آموزش و پرورش به افزایش نشاط اجتماعی 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این آیین ضمن قدردانی از توجه و تلاش مسؤولان امر برای احداث و بهره‌برداری این فضاهای ورزشی آموزشی، گفت: معتقدیم هر یک متر که به سرانه‌ ورزشی اضافه شود، یک تخت بیمارستان کم خواهد شد.

منوچهر فخری با بیان اینکه آموزش و پرورش در بخش سلامت دانش‌آموزان و افزایش نشاط اجتماعی نقش اصلی و ضروری دارد، عنوان کرد: در ایام گذشته، ماه‌های قبل و در دولت تدبیر و امید، اقدامات خوب و مؤثری در این زمینه در کشور و استان پهناور سمنان انجام شد و پروژه‌های مطلوبی به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: در این سالن‌های ورزشی آموزشی صداهای قهرمانان ملی، جهان و المپیک شنیده خواهد شد و این امر ذکر و ثوابی ارزشمند برای خیران بزرگوار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: سالن ورزشی مشارکتی خیرسازی که امروز افتتاح شد، یک‌هزار و ۶۷۳ مترمربع فضای ورزشی دارد که در زمینی به مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع احداث شده است.

فخری با بیان اینکه استان سمنان دارای خیران بزرگواری است که در همه زمینه‌ها حضوری پررنگ و مساعدت‌های خوبی دارند، تأکید کرد: از خانواده توکلی و خیرانی که در ساخت این پروژه مشارکت داشتند، نیز به‌صورت ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه امیدوارم با نظر مساعد وزیر آموزش و پرورش و با تلاش مسؤولان و حضور خیران، شاهد افتتاح پروژه‌های بیشتری از این دست در استان سمنان باشیم، خاطرنشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش دعوت می‌کنم تا سفری به این استان داشته باشد و میزبان وی باشیم.

لزوم ایجاد فضاهای سالم برای تربیت دانش‌آموزان

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار کرد: از تلاش‌های خیران مدرسه‌ساز استان سمنان، به‌ویژه خیران جواد و آفاق توکلی که از آن سوی دنیا توجه جدی به امر آموزش و پرورش و نشاط دانش‌آموزان داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

احمد همتی افزود: سلامت جسم، تعاملات و ارتباطات اجتماعی و ارتباطات معنوی با معبود و اعتقادات دینی، ابعاد بنیادی وجودی انسان کامل است که با عنوان سلامت کامل انسان در ابعاد مختلف تعریف می‌شود.

وی تأکید کرد: انسان‌های صالح و سالم آینده کشور، از متن دانش‌آموزان امروز رشد می‌کنند و به جامعه راه خواهند یافت و ایجاد فضاهایی سالم و پرنشاط برای تربیت و پرورش آنها به‌عنوان آینده‌سازان کشور، امر ضروری است و امیدواریم این‌گونه حرکات در استان سمنان و کشور تداوم‌یافته و مستمر باشد.

به گزارش فارس؛ آیین افتتاح هم‌زمان چند سالن ورزشی و استخر دانش‌آموزی در کشور از طریق ویدئوکنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهد مقدس برگزار و هم‌زمان با آن، سالن ورزشی احداثی خیرساز به یاد زنده‌یادان جواد و آفاق توکلی نیز در شهرستان سمنان افتتاح شد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول