اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گلایه حجت‌الاسلام قرائتی از کم توجهی آموزش و پرورش نسبت به نماز

رئیس ستاد اقامه نماز کشور از کم توجهی آموزش و پرورش نسبت به نماز گلایه کرد و گفت: چرا برای هرکاری پول داریم اما برای نماز نداریم، چرا تا کم می‌آوریم سرنماز را می‌بریم؛ درقیامت آموزش و پرورش باید جوابگو باشد.

گلایه حجت‌الاسلام قرائتی از کم توجهی آموزش و پرورش نسبت به نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پنجمین اجلاس استانی باعنوان نماز و مدرسه باحضور حجه الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور صبح امروز در تالار فرهنگیان شیراز برگزارشد.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در این مراسم با بیان اینکه من بیشتر بامثل حرفهایم را می‌زنم که نقل آن آسان شود، گفت: یک حدیث داریم اگر نماز قبول شد همه چیز قبول می‌شود، اگر رد شد بقیه اعمال هم رد می‌شود. شما هر وقت این حدیث را خواندید یاد سوزن و نخ بیفتید. اگر نخ در سوزن رفت دوخت انجام می‌شود اگر نرفت هرچقدر سوزن بزنی دوخته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: وضع نماز در کشور نسبت به گذشته خیلی خوب شده اما نسبت به آنچه باید باشیم خوب نیست. نماز هم مال من نیست، من مسلمان تر از کسی نیستم هرکسی مسئولیت دارد نسبت به نماز هم مسئول است. متاسفانه ما از مدار قرآن پرت شدیم که هرچه دست و پا می‌زنیم به جایی نمی‌رسیم. قرآن می‌گوید افضل اوقات را به نماز اختصاص بده، ما شهرک می‌سازیم همه چیز دارد اما مسجد ندارد‌.

گلایه رئیس ستاد اقامه نمازکشور از آموزش و پرورش

قرائتی گفت: همه جاپول هست جز برای نماز! چرا از نماز کم کردید؟ باید سرنماز بریده شود؟ آموزش و پرورش باید قیامت جواب دهد. من که می‌گویم ۲۷ جای قرآن نماز و زکات بهم چسبیده این پیام دارد. یک پیام آن این است که یعنی از پول زکات خرج نماز کنید، باید سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه نسل در نسل پدران ما نماز را به پا داشتند و به دست ما رساندند اما در دوره مسئولیت ما به نماز رسیدگی نشد، گفت: اصل حرف امروز این است، نماز و قرآن را جدی بگیرید. 

چرا نماز اولویت ما نیست؟

وی گفت: نماز اولویت ما نیست اول صبح صدای بچه می‌زنیم فقط می‌گوییم بیدارشو مدرسه ات دیر شد!ظهرعاشورا امام حسین وامام زمان سرنماز است ماداریم سینه می‌زنیم. خداروشکر الان سالهاست نماز تاسوعا و عاشورا راه افتاده، برای نماز واجب مسافران مسجد نداشتیم الان داریم این کارها شده اماهنوز برای اقامه نماز خیلی کار باید کرد.

وی به تفسیر برخی اذکار و واژگانی که در نماز تکرار می‌کنیم پرداخت و گفت: عبادالله الصالحین که در سلام نماز می‌گوییم با مراجعه به قران متوجه می‌شویم یاران امام زمان هستند.

قرائتی ادامه داد: شما کمالی پیدا کنید که در نماز نیست. ازدواج در نماز ضریب دارد.  یک رکعت میشود ثواب هفتاد رکعت! مو شانه بزنی ثواب یک رکعت می‌شود سی رکعت. مسواک بزنی، عطر بزنی همه اینها ضریب می‌دهد. اقتدا کنی ثواب یک رکعت می‌شود چند صد رکعت، ده نفر شدید کسی نمی‌تواند حساب کند. زن و شوهر که به هم نیش بزنند نمازشان صحیحم باشد قبول نیست. چیزهای دیگر مثل روزه، عاشورا، اربعین، شب قدر و... فصلی است اما نماز دائما ما را نگه داشته است.

ضرورت مطالعه درباره نماز

وی گفت: باهمه این فضایل چه کسی در عمرش پنجاه صفحه درباره نماز مطالعه کرده؟ کدام مدیر مدرسه و یا استاد روبروی بچه‌هایش نماز می‌خواند؟ کدام پدر می‌خواهد گوشواره برای بچه‌اش بخرد می‌گوید چون نمازت درست کردی پس میخرم، امام حسین روز عاشوراهم نماز را علنی خواند. این ریا نیست. وقتی یک استاد یک دبیر یک مدیر علنی نماز بخوند اقامه نماز است. نماز را باید نشان داد.

وی اذعان داشت: حرکاتی برای اقامه نماز شده اما ضعیف است. من درسال صدتا سفر دارم همه ایران نمازم کامل می‌خوانم اما بیش از این توان ندارم نسبت به نمازم مقصرم. با افرادی که نماز نمی‌خوانند باید نشست و دید چرا نمی‌خوانند؟ وقتی رفتم تلویزیون گفتم یک شبه تمام حرفایم را به همه ایران می‌زنم ولی دیدم اشتباه است گفتگوی چهره به چهره اثری دارد که برنامه تلویزیونی ندارد.

رئیس ستاداقامه نماز کشور ابراز داشت: انتظار داریم آقای سقاچی و آقای ذوالانوار برنامه‌ریزی کنند و در هر خانه‌ای یک کتاب درباره نماز باشد.

وی خطاب به روحانیون جمع اظهار داشت: ژیان که نمی‌تواند قطار را بکسل کند. دانشجوها روزانه میانگین ۴ ساعت مطالعه دارند.روحانی دانشگاه کمتراز این نباید مطالعه داشته باشد. دانش‌آموزهم همینطور. درس‌های دانشگاه لازم هستند ولی کافی نیستند. استاد شهید مطهری ۵۲ کتاب دارد سال هم ۵۲ هفته، یک سال صرف آن کنید.

این جلسات کافی نیست خودتان اهل مطالعه باشید

وی تاکید داشت: این جلسات و تک سخنرانی‌ها چیزی ازش درنمی‌آید خودتان باید اهل مطالعه باشید و تلفن یک اسلام شناس هم باید درجیب تان باشد.

وی تاکید داشت:نماز جماعت اداره را نشانه دین حساب نکنید  اگر هنگام نماز مغرب که درخانه هستید و با صدای اذان به نماز جماعت رفتید آن وقت می‌توان نشانه دینداری حساب کرد. تحصیل‌کرده که در همه دنیاهست، هنرشما این است که دیپلم شما نماز خوان وموحد باشد. تحصیلکرده شما نمازخوان باشد. ما کتاب و لیسانس و دکتر و آیت الله کم نداریم، چیزی که کم داریم جوهر است.

وی گفت: پیشنهادم این است تمام روحانیون شیراز زیر نظر امام جمعه محترم باید دوره ببینند. آموزش لازم داریم. خیلی حرف‌ها و قانون‌ها و فیلم‌های ما بدآموزی دارد باید برگردیم به قرآن.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول