اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیش‌بینی اعزام 10 هزار دانش‌آموز مازندرانی به اردوهای راهیان نور

معاون اجرایی و مسؤول ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه امسال اعزام بین ۹ تا ۱۰ هزار دانش‌آموز به راهیان نور پیش‌بینی شده است، گفت: مرحله اعزام دانش‌آموزان خواهران از ۱۱ آبان و مرحله دوم اعزام برادران را از اوایل بهمن ماه است.

پیش‌بینی اعزام 10 هزار دانش‌آموز مازندرانی به اردوهای راهیان نور

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، عسگر مجیدی ظهر امروز در نشست خبری راهیان نور دانش‌آموزی و هفته بسیج دانش‌آموزی در سالن جلسات حوزه نمایندگی اظهار کرد: اردوهای راهیان نور موثرترین و اثربخش‌ترین برنامه فرهنگی ایثار و شهادت در بین جوانان و آحاد جامعه است.

وی با بیان اینکه اردوهای دانشجویی اثرات خوبی در جامعه داشت، افزود: مقام معظم رهبری اردوهای دانشجویی را شبیخون فرهنگی دانستند و برای جلوگیری از عوارض مخرب اردوهای مختلط راهیان نور را مطرح کردند.

معاون اجرایی و مسؤول ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: بزرگترین آفت برای هر پدیده فرهنگی و تاریخی به‌خصوص برای دفاع مقدس که از افتخارات انقلاب قلمداد می‌شود آفت فراموشی و تحریف است و تلاش دشمنان بر این است که این که این حادثه به فراموشی سپرده شود.

این مسؤول با بیان اینکه وظیفه ما این است که این حادثه بزرگ را به نسل جوان انتقال دهیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید در نسل‌های مختلف با همان حس و حال انتقال پیدا کند.

مجیدی اشاره کرد: راهیان نور در اقشار مختلف دانش‌آموزی،دانشجویی و بسیج محلات برگزار می‌شود علیرغم وضعیت اقتصادی بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید نگاه جهادی داشته باشیم تا کارهای ما موثر باشد.

وی با بیان اینکه امسال اعزام بین ۹ تا ۱۰ هزار دانش‌آموز به راهیان نور پیش‌بینی شده است، یادآور شد: در نخست مرحله اعزام دانش‌آموزان خواهر را از ۱۱ آبان و مرحله دوم اعزام برادران را از اوایل بهمن را به مناطق خواهیم داشت.

این مسؤول بیان کرد: امسال برنامه افتتاحیه راهیان نور به صورت متمرکز در تهران در روز صبح شنبه در مرقد امام خمینی (ره) با حضور بعضی از استان‌ها از جمله مازندران برگزار می‌شود.

معاون اجرایی و مسؤول ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران گفت: عملیات والفجر ۸ با فرهنگ مازندران گره خورده است و شهدای مازندران در این عملیات نقش داشتند و باید برجسته شود، دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت برای دشمن ناامیدکننده است.
رئیس سازمان دانش‌آموزی مازندران  نیز گفت: بسیج دانش‌آموزی در سطح هزار و ۶۰۰ مدرسه حضور فعال دارد و در حال ایفای نقش است.

محمد جعفری با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی بزرگترین و اثرگذارترین تشکل کشور است، ادامه داد: بزرگترین برنامه بسیج دانش‌آموزی راهیان نور است و به مدت دوسال است که به خواسته مسؤولان با کیفیت خوبی برگزار می‌شود.

این مسؤول اشاره کرد: بسیج دانش‌آموزی مازندران به مدت سه سال پی در پی در بزرگترین لیگ علمی کشور حائز رتبه برتر شده است.

وی خواندن بیانیه قبل خطبه، برگزاری بزرگترین مسابقه کتاب‌خوانی با حضور ۴۰ هزار دانش‌آموز، برپایی نمایشگاه(مدارس تمدن‌ساز) با حضور ۶۰۰ فرمانده در ۶۰۰ مدرسه، برگزاری مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب، اکران فیلم‌های انقلابی، برپایی ۳۰۰ کرسی آزاداندیشی با حضور اساتید، غبارروبی گلزار شهدا را از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد.

رئیس بسیج دانش‌آموزی مازندران در پایان گفت: بیش از ۳هزار برنامه با ۴۰ عنوان در مدارس و شهرستان‌های مازندران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در ۱۳ آبان اهمیت دارد، تاکید کرد: ۱۳ آبان امسال با محوریت افول آمریکا خواهد بود که در تمامی استان رقم خواهد خورد.


انتهای پیام /۸۶۰۵۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول