اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۱ پروژه بزرگ در همدان اجرا می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از اجرای ۱۱ پروژه بزرگ در همدان خبر داد.

۱۱ پروژه بزرگ در همدان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان اظهار کرد: در اربعین حسینی همدان به عنوان محور قدرتمند در کشور مطرح شد که مسوولان استانی تلاش زیادی در زمینه داشتند و باید قدردان آنها بود.

وی با تاکید به اینکه اقدامات زیادی در استان انجام شده که باید آنها را به گوش مردم برسانیم گفت: مشکل اطلاع‌رسانی در استان داریم، گاهی اقدامات همدان در استانهای دیگر مطرح می‌شود و در همدان خبری نمی‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح مجموعه شهری همدان در صحن شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شد افزود: بین هشت استانی که ورود کردند یک استان توانست مصوبه آن را بگیرد.

وی با بیان اینکه طرح مجموعه شهری همدان از مهمترین طرح‌های بالادستی بوده که برای هدایت و توسعه منطقه شهری به خصوص شهر همدان بسیار مهم و راهگشاست گفت: در طول یک هفته چهار جلسه با وزیر راه و هشت معاونش داشته‌ایم و در اجرای ۱۱ طرح به جمع‌بندی رسیدیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه مجموعه شهری همدان مصوب شده و قبل از آن کلانشهر شدن همدان مصوب شد و این اقدامات کار بسیار ارزشمندی است افزود: راه‌آهن همدان و ملایر از همه طرح‌ها اعتبارات بیشتری دارد که این موضوع نیز اقدام بزرگی است.

وی بیان کرد: اینکه تصمیم گرفته می‌شود ایستگاه قطار شهری را در ترمینال اتوبوس‌ها تعبیه کنند کار آسانی نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری صورت گرفته در بازگشت پرواز حجاج  به همدان گفت: طرح پرواز همدان به طرح توازن رفته تا وضعیت پروازها را در توازن ببینند.

وی با بیان اینکه اتصال بزرگراه جنوب استان از راه مرادبلاغی به مرکز کشور از طریق اتوبان همدان - ساوه از دیگر طرح‌های مهم است افزود: در راه‌آهن همدان نیز کار بزرگی انجام شده تا استان‌های زیادی از این طریق به هم وصل شوند.

حاجی‌بابایی با تاکید به اینکه صدا و سیمای مرکز استان اقدامات را منعکس کند و با دعوت از کارشناسان در برنامه تلویزیونی موارد عنوان شود عنوان کرد: نباید همیشه آیه یأس خواند بلکه باید اقدامات زیادی که انجام شده که به مردم گفت.

قطار شهری همدان ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

وی با اشاره به اینکه قطار شهری همدان ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد تا انجام شود افزود: وزیر راه معاون برنامه‌ریزی خود را مامور کرده تا برنامه‌های همدان را بررسی کند تا به اجرا برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه در حوزه مخابرات قدم‌های خوبی برداشته شده اما در طول ۱۱ سال گذشته زیرساخت‌های مخابراتی استان فرسوده شده است گفت: در این حوزه بسیار عقب هستیم و در اکثر مناطق اینترنت قطع می‌شود و این نشان می‌دهد که کاری انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه روزی به‌روزترین استان در حوزه مخابراتی بودیم اما امروز عقب هستیم گفت: باید کلید شهر الکترونیک را بزنیم و کار به سرعت انجام شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه یک مشکل اساسی در همدان این است که نمی‌دانیم چه تعداد جمعیت در این شهر زندگی می‌کنند افزود: ممیزی مسکن و نفوس قرار بود پیگیری شود تا مشخص شود در همدان به عنوان کلانشهر چند نفر زندگی می‌کنند؟

وی با اشاره به اینکه امروز از استان‌های اطراف به شهر همدان مهاجرت می‌کنند و به همین دلیل شهرک‌های زیادی ایجاد می‌شود گفت: با این وضعیت شهر از دست ما خارج می‌شود و از آنجا که زحمات زیادی برای کلانشهر شدن همدان کشیده شده باید ساماندهی وضعیت مورد توجه باشد.

می‌خواهیم بیمارستان یک‌هزار تختخوابی بسازیم زمین پیدا نمی‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: در شهر همدان می‌خواهیم بیمارستان یک‌هزار تختخوابی ایجاد کنیم اما دو سال است زمین پیدا نمی‌شود و باز می‌گویند در خیابان بوعلی باشد تا چند طبقه بالا رود و بقیه مردم نیز شهروند درجه ۲ هستند و کمتر به آنها و خدمات ارائه شده برای این افراد توجه می‌شود.

وی با تاکید به اینکه باید چشمان خود را باز کنیم و مردم حق دارند خدمات دریافت کنند افزود: در حوزه شهری در مناطق حاشیه به شدت کوچه‌های دو یا سه متری ایجاد می‌شود که باید شهرداری را برای ساماندهی آنها یاری دهیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه حرف اول در این خصوص برخورداری از اطلاعات است گفت: حداقل ۷۰۰ هزار نفر در شهر همدان زندگی می‌کنند و حجم انسانها در این شهر بالاست.

وی از ساخت چهار استخر در شهر همدان خبر داد و افزود: چهار استخر بزرگ ساخته شده و می‌طلبد هرچه زودتر افتتاح شود تا مردم از آن استفاده کنند که قطعا در ایجاد رضایتمندی موثر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه باید همایش تولید سیر برگزار و انجمن ملی سیر در همدان ایجاد شود چراکه این محصول تولید همدان است گفت: ساختار بودجه‌ای کشور باید تغییر کند چرا که این بودجه ناکارآمد است.

وی با اشاره به اینکه کار عظیمی توسط دولت در کمیسیون برنامه‌ریزی انجام می‌شود اما هنوز به مجلس نرسیده است بیان کرد: بودجه امسال متفاوت از سال قبل خواهد شد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول