اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مافیای امدادخودرو به دنبال پرونده‌سازی و رشوه‌‌/ارائه گزارش تخلفات به رئیس قوه قضائیه

رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور با ادعای اینکه رشوه‌های ۱۰۰ میلیون تومانی توسط مافیای امدادخودرو برای پرونده‌سازی رد و بدل می‌شود، گفت: در این باره گزارشی تقدیم رئیس قوه قضائیه کرده‌ایم.

مافیای امدادخودرو به دنبال پرونده‌سازی و رشوه‌‌/ارائه گزارش تخلفات به رئیس قوه قضائیه

‌‌سید مهدی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه متأسفانه رانت و مافیا در صنعت امداد خودرو بیداد می‌کند، اظهار داشت: به تازگی در این باره گزارشی از تخلفات به رئیس قوه قضائیه ارائه داده‌ایم‌.

وی مدعی شد: در این مافیا، بعضی از عوامل با استفاده از نام خودروسازان دخیل هستند همچنین بعضی نیز ‌در این حوزه امتیازاتی دارند و قانون‌شکنی می‌کنند‌.

رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور ادامه داد: از آن منظر که به تازگی قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور ‌‌در دایره خودروسازان به طور جدی ورود کرده‌اند، ضرورت دارد ‌به موضوع امداد خودروها هم در این بخش توجه کنند؛ باید‌ مشخص شود این افراد یقه سفید از کجا و چگونه در دل امداد خودرو پیدا شده‌اند و رشد یافته‌اند.

حسینی ادامه داد: ما نمی‌دانیم‌ برخی از این قانون‌گریزان که دولتی و قضایی هستند و دستشان با مافیا گره خورده است، چگونه تامین مالی می‌شوند؛ متاسفانه افراد سودجو تحت لوای اشتراک امدادخودرو، ارقام سنگینی را از مردم دریافت می‌کنند، حتی در 5 سال گذشته برای رد گم کردن ‌با تشکیل یک انجمن مردم‌ نهاد و با همدستی دوستان خود از نهادهای دولتی و غیره، اقدام به پرونده سازی برای بخش خصوصی می‌کنند.

‌وی افزود: ‌متأسفانه مبالغی به عنوان اشتراک از مردم گرفته می‌شود و شرکت‌هایی با نام خودرو سازان و یا وارد کنندگان خودرو این اشتراک‌ها را بین 2 تا 3 میلیون تومان با برند‌گذاری می‌‌فروشند، حال درآمد حاصل از این موضوع اصلاً شفاف نیست، حتی مبالغ فروش آنان در اظهارنامه مالیاتی به صورت کامل ارائه نمی‌‌شود‌ در صورتی که کل مبلغ‌ از صاحبان خودرو دریافت می‌شود.

رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور تأکید کرد: وقتی شرکتی به اسم امداد خودرو حق اشتراک از مردم دریافت می‌کند حتماً باید بابت آن مبلغ‌ مالیات و ارزش افزوده پرداخت کند که اصلاً چنین کاری انجام نمی‌دهند، البته چون حق اشتراک یک ساله است، این سودجویان‌ با ترفند‌ استفاده از مدت ماه‌های مانده سال جاری از همان سال به اداره امور مالیاتی میزان درآمدها را اعلام می‌‌کنند و ماه مانده در سال آتی را اعلام نمی‌کنند که مشخص نیست این پول در کجا و به چه منظوری بلوکه یا استفاده می‌‌شود‌.

حسینی با بیان اینکه 20 میلیون دستگاه خودرو در کشور داریم، اظهار داشت: حال در نظر بگیرید اگر 200 هزار دستگاه از این تعداد خودرو، حق اشتراک امداد خودرو ‌پرداخت کنند، چه رقم بزرگی می‌شود و حال باید پرسید آیا آقایان‌ مالیات و ارزش افزوده آن را پرداخت می‌کنند یا خیر؟ و سپرده سال بعد در کجا‌ست ؟

رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور با ادعای اینکه رشوه‌های ۱۰۰ میلیون تومانی توسط مافیای امدادخودرو برای پرونده‌سازی رد و بدل می‌شود، افزود: ما چون دست این افراد مافیا و رانت را در حوزه امداد خودرو رو کرده بودیم، آنها هم با قدرت خود، کمر به نابودی بخش خصوصی بسته‌اند که با تلاش خودمان و پیگیری از ‌قوه قضائیه، فعلاً مقابل‌ آنها ایستاد‌ه‌ایم.

* یقه‌سفیدها در بدنه امدادخودرو چه می‌کنند؟

وی با بیان اینکه اصلاً وضعیت امداد خودرو شفاف نیست،‌گفت: به هر حال مردم به امداد خودرو نیاز دارند، ‌‌خودروسازان‌ در محصولات فروخته شده خود‌ با توجه به دریافت ۳ درصد از رقم خودرو موظف به گارانتی هستند، حال بخش خصوصی باید در آتش دسیسه بعضی افراد و مدیران سودجو بسوزد‌‌؛ چون بخش خصوصی با شفافیت سخن می‌گوید باید به دلیل رو کردن دستان این مافیا و افراد و مدیران رانت، محکوم به نابودی باشد؟

حسینی با تأکید بر اینکه خواسته ما از ریاست قوه قضائیه شفاف و روشن است: ضرورت دارد در این حوزه شناسایی مافیا و رانت انجام شود و روشن شود که ‌یقه سفید‌ها‌ در بدنه یک شرکت امدادخودروی خودروساز چه می‌کنند؟‌

رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور با تأکید بر اینکه باید روشن شود علت سنگ‌اندازی برای ثبت مجمع آن NGO معروف که ذکر شد، از 1.5 سال پیش چیست و مکاتبات چه کسانی در این امر وجود دارد؟ گفت:  چگونه و چه عاملی موجب می‌شود یک بازپرس دستور قضایی بازپرس دیگر را نقض کند‌؟ درصورتی که اصلا وجاهت قانونی وجود ندارد.

* موضع وزارت صنعت معدن و تجارت در سامان‌دهی امدادخودروها

وی با بیان اینکه فعلاً ساماندهی و مدیریت امداد خودرو کشور تحت حاکمیت وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرار دارد، اضافه کرد: متأسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‌با توجه به نفوذ این عوامل رانت (نظیر NGO خودروسازان) و یک سری اشخاص غیر مرتبط، دستورالعملی هم درباره امداد خودرو تهیه کرده‌اند که اصلاً امداد خودروها در آن دخیل نبوده‌اند؛ حتی این دستورالعمل با اصرار یکی از کارشناسان، آماده امضای وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت هم بود که با اعتراض بنده به عنوان رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور، فعلاٌ متوقف شد.

حسینی ادامه داد: ‌ما درباره این دستورالعمل که بدون حضور ما تهیه شده بود‌ اعتراض کردیم، ‌در این راستا به تازگی از ما خواسته‌اند اصلاحیه آن دستورالعمل را بنویسیم و به آنها بدهیم، این دستورالعمل طوری مطرح شده بود که عوامل سوءاستفاده‌کننده قبلی رانت خود را داشته باشند و باید گفت حتی نابودی بخش خصوصی را به دنبال داشت.

* خدمات پس از فروش نمی‌تواند در امداد خودرو دخالت داشته باشد

وی اضافه کرد: خدمات پس از فروش نمی‌تواند در امداد خودرو دخالت داشته باشد، اما متأسفانه امتیازاتی به آقایان در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت با توجه به سوابق گذشته و ارتباط، داده شده است.

* استانداردسازی رشته امدادگری ‌برای اولین بار در سازمان فنی و حرفه‌ای‌

رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور بیان کرد: ‌آقایان برای رشد و تکامل امداد خودرو هیچ کاری انجام نداده‌اند، ‌در صورتی که انجمن صنفی امداد خودرو کشور در مدت زمان پنج سال تاسیس خود، رشته امدادگری را برای اولین بار در سازمان فنی و حرفه‌ای استاندار‌دسازی و کتاب آن را جهت تدریس و امتحان دریافت گواهینامه چاپ کرد.

حسینی افزود: در حال حاضر ‌رشته‌ای بنام امدادگری داریم و افراد می‌توانند با ثبت نام در سایت سازمان فنی و حرفه‌ای مدرک اخذ کنند.

وی اظهار کرد: همچنین ‌‌بیمه تأمین اجتماعی امدادگران در حال انجام هست در حالی که تا پیش از این هیچ اقدامی در این‌باره صورت نگرفته بود، البته همین مافیایی که در ابتدای گفته‌هایم به آن اشاره کردم، با مکاتبات فراوان می‌خواستند این اهداف ما محقق نشود.

* رونمایی از اپلیکیشن پیشرفته امدادخودرو کشور تا دو ماه آینده

رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور با بیان اینکه اپلیکیشن رسمی امداد خودرو کشور تا دو ماه آینده آماده می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد،‌ اظهار داشت: بدین ترتیب در بحث ساماندهی امداد خودروها مردم در آینده نزدیک، سردرگم نخواهند بود و با امداد خودروهای معتبر در ارتباط خواهند بود .

حسینی با بیان اینکه حدود 45 شرکت مجاز که مجوز از متولی قبلی در حوزه امداد خودرو دارند، در حال حاضر فعالند، ‌اضافه کرد: نبود نرخ مصوب و مشخص برای امدادرسانی به خودروها موجب شده بود مردم با سردرگمی مواجه باشند اما در اپلیکیشن جدید همه این مشکلات رفع شده است.

وی تأکید کرد: به زودی برای اولین بار اقدام به تعیین نرخ مصوب برای خدمات شرکت‌های امدادخودرو می‌کنیم، گفت:‌ در حال حاضر شرکت‌های مجاز براساس قیمت‌‌های مصوب گذشته به مردم خدمات رسانی می‌کنند‌‌.

رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور اضافه کرد: با ادامه تخلفات در حوزه‌امدادخودرو از سوی قانون‌‌شکنان، فقط مردم هستند که هزینه حضور شرکت‌های غیرمجاز و وجود جریان مافیا و رانت در این حوزه را می‌پردازند.

حسینی با اشاره به نارضایتی‌های مردمی از ارائه خدمات نامناسب شرکت‌های امدادخودرو غیرمجاز، گفت: تخلفات شرکت‌های غیر مجاز در این حوزه موجب شده است که خدمات‌رسانی حدود 11000 نفر امدادگر فعال در صنف با چالش مواجه شود و بدنام شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول