اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

نسخه جدید بدافزار تروجان هنوز سیستمی را در کشور آلوده نکرده است

معاون فنی پلیس فتا گفت: خوشبختانه با رصدهای انجام شده دریافتیم که نسخه جدید بدافزار تروجان هنوز سیستمی را در کشور آلوده نکرده است.

نسخه جدید بدافزار تروجان هنوز سیستمی را در کشور آلوده نکرده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سرهنگ نیک نفس معاون فنی پلیس فتا در خصوص انتشار بدافزار تروجان و اینکه چگونه می‌شود فهمید رایانه یا تلفن همراه افراد به این بدافزار آلوده شده یا خیر گفت: طی چند روز گذشته اخباری منتشر شده مبنی بر انتشار ویروسی از نوع تروجان که البته انتشار این ویروس‌ها سبقه طولانی در حدود 5 سال دارد و نسخه‌های مختلفی از آن منتشر شده است.

وی افزود: نسخه جدید قابلیت‌های خاصی نسبت به نسخه‌های قدیمی خود دارد که یکی از آنها این است که این ویروس فعالیت خود را پنهان کرده و به این ترتیب رفتارش پنهان می‌شود.

سرهنگ نیک نفس گفت: از این رو شناسایی این بدافزار برای کاربران عادی کار ساده‌ای نیست و راهکار شناسایی آن استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس به روز رسانی شده است.

معاون فنی پلیس فتا تصریح کرد: البته محققین حوزه امنیت سایبری برای شناسایی این ویروس با مشکلاتی مواجه شده‌اند که امیدواریم به زودی راه حل شناسایی و از بین بردن آن به نرم افزارهای آنتی ویروس وارد شود.

وی درخصوص چگونگی انتقال این بدافزار گفت: این تروجان از کد جاوا استفاده می‌کند و کدهای جاوا قابلیت حمل بالایی در سیستمهای عامل مختلف دارند و در صورتی که کاربر خطایی به صورت سهوی یا عمدی کند سیستمش آلوده خواهد شد.

نیک نفس افزود: این کد تروجان قابلیت ادغام شدن با نرم افزارها را هم دارد و آلوده سازی را از آنجا هم می‌تواند آغاز کند و بهترین راهکار برای جلوگیری از وورد این ویروس به سیستم استفاده کردن از نرم افزارهای امن و مطمئن است.

معاون فنی پلیس فتا خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا امروز گزارشی از آلودگی سیستم‌ها در کشور خودمان نداشته ایم و رصدهایی که داشتیم هنوز آلودگی از این طریق گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: به دلیل پنهان کاری این بدافزار نشانه آلوده شدن به راحتی نبوده بلکه باید میزان ترافیک های استفاده شده از سوی سیستم‌ها به طور دقیق رصد شود و سپس مشخص می‌شود که آیا سیستم دچار این بدافزار شده است یا خیر.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول