اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دولت صفوی با تلاش علمای جبل عاملی در اختیار مکتب اسلام قرار گرفت

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به برکت شیخ بهایی‌های جبل عاملی دولت سلاطین صفوی در خدمت مکتب اسلام قرار گرفتند، گفت: همواره روحانیت همیشه سرافراز شیعه در خط مقدم حفاظت از دین و خدمت به ملت بوده است، در این میان علمای بزرگ جبل عامل سهم بسیار بزرگی داشته و به فضل الهی دارند.

دولت صفوی با تلاش علمای جبل عاملی در اختیار مکتب اسلام قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی امشب در مراسم بزرگداشت ارتحال دانشمند مجاهد، علامه سیدجعفر مرتضی عاملی در رواق کوثر حرم مطهر رضوی، گفت: سید جعفر مرتضی عاملی شخصی پرکار، مجاهد و انقلابی بود، من به سهم خودم رحلت این عالم مجاهد، سختکوش و مدافع حریم ولایت را به همه بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: علمای راستین و متعهد شیعه طبق روایاتی که از رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) برای ما باقی‌مانده است به عناوین مختلفی مورد تکریم و تجلیل قرار گرفته‌اند، یکی از آن عناوین در حدیث امام عسکری(ع) از جد بزرگوارشان امام صادق(ع) آمده است، تحت عنوان اینکه علمای شیعه ما مرابط معرفی شده‌اند، مرابط یعنی مرزبانی در جاهایی که احتمال نفوذ زیاد است.

وی با بیان اینکه وظیفه علما مرزبانی از دین و ایمان مردم است، خاطرنشان کرد: رهبری دعایی می‌خوانند که در آن آمده است، خدایا مرزبانان و مجاهدان اسلام را نصرت و یاری عنایت بفرما، تاریخ سراسر افتخار روحانیت شیعه، این واقعیت را به اثبات رسانده است که روحانیت و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ این رسالت سنگین الهی را به‌خوبی انجام داده است.

حسینی خراسانی با اشاره به اینکه روحانیت شیعه از اعتقادات مردم قدرتمندانه دفاع کرده است، عنوان کرد: همواره روحانیت همیشه سرافراز شیعه در خط مقدم حفاظت از دین و خدمت به ملت بوده است، در این میان علمای بزرگ جبل عامل سهم بسیار بزرگی داشته و به فضل الهی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حرم مطهر رضوی دو عالم از جبل عامل وجود دارند که یکی از آن‌ها شیخ بهایی است، اگر ما از شیخ بهایی به‌عنوان یکی از اعجوبه‌ها یاد می‌کنیم، اغراق نکرده‌ایم، او روحانی پراستعداد و صاحب نبوغ در خدمت دین بود.

وی با بیان اینکه به برکت شیخ بهایی‌های جبل عاملی دولت سلاطین صفوی در خدمت مکتب اسلام قرار گرفتند، اظهار کرد: شیخ بهایی فقط یک فقیه نیست، فقط یک ادیب نیست، یک مهندس به تمام معنا است که آثار فاخر این شیخ بزرگ امروز نظر متخصصان جهانی را جلب کرده است.

حسینی خراسانی تصریح کرد: یکی دیگر از این افراد شیخ حر جبل عاملی صاحب وسائل الشیعه است، وسائل الشیعه از کتاب‌های مهم حوزه علمیه و علما است، البته اینکه این‌ها لبنانی بودند و به ایران و مشهد آمدند باید به‌خوبی لحاظ شود، این عالمان در نهایت امر در پی دانش فراوانشان فهمیدند که باید به ثامن‌الحجج(ع) پناه ببرند و پناهنده امام هشتم(ع) شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رهبری به مسؤولان نظام ما هشدار دادند که اگر از فرصت نورانی، آسمانی و انسانی انقلاب اسلامی به‌درستی استفاده نکنیم این خطرها در کمین ما نیز هست، همانطور که زادگاه شیخ حر عاملی بر اثر غفلت‌ها تبدیل به مرکز تربیت رقاص‌ها و خواننده‌ها شد، در صورتی که قبل از آن محل تربیت عالمان دین بود.

وی افزود: این چنین نیست که اگر استقلا‌ل و شرف در جایی وارد شد خودش بماند، بلکه باید حفظ شود، سید جعفر مرتضی یادگار شیخ بهایی‌هاست که با آن همت بالایش و به تعبیر رهبری با قلم توانای و نثر شیوایش آثاری اعجاب‌انگیز و فاخر خلق کرد که به گفته فرزند ایشان آثارش بیشتر از ۲۰۰جلد است.

حسینی خراسانی اضافه کرد: در چنین روزگاری آثار فاخر این عالم خیلی از توطئه‌ها را خنثی می‌کند، رهبری نیز فرمودند که ایشان بسیاری از نیازها را پاسخگو بودند و بیش از ۵۰ جلد کتاب در خصوص علی ابن ابی طالب(ع) نوشته‌اند و این به معنای صیانت از اعتقادات اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سید جعفر مرتضی وقتی تحت عمل جراحی قرار گرفت به پزشک گفت به‌خاطر اینکه شما پیروان خاندان رسالت را حمایت کردید، من از شما تشکر می‌کنم،
علما بوده‌اند و هستند و خواهند بود، تا وقتی که حوزه‌های علمیه به‌روز و کارآمد هستند و تا علمای رسالت‌پذیر در صحنه حضور دارند، دین، ایمان و ناموس شما محفوظ است.

وی افزود: در این شرایط پیچیده کیست که شاخ آمریکا را شکسته است و بزرگترین قدرت جهانی را مستأصل کرده است؟ رهبری به جوانان لبنان فرمودند که دشمن زخم‌خورده است و می‌خواهد انتقام اسلام را بگیرد، هر کجا بحث اسلام مطرح است رهبری آن را زیرنظر دارند.

حسینی خراسانی متذکر‌ شد: به نقش علما آگاه باشید، چون نیرنگ‌ها و تهمت‌ها زیاد است، این واقعیتی است که بوده و باید به آن باور داشته باشیم، داعشی‌ها‌ افریط روزگار ما بودند و نقش این درنده‌های سنگدل را علما با همراهی مردم خنثی کرده‌اند، در حال حاضر جبهه مقاومت شکل گرفته و دشمن را نگران کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: علامه جعفر مرتضی وقتی کتاب رنج‌های زهرا(س) را می‌نوشت، مورد عنایت حضرت زهرا(س) قرار گرفت و از آن به‌بعد برکات زیادی برایش سرازیر شد، می‌گفت من پسر فاطمه(س) هستم و باید به مادرم خدمت کنم.

گفتنی است؛ این مراسم با همکاری نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان و استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول