اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح سرباز مهارت در زنجان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: طرح سرباز مهارت با حمایت اداره کل ورزش و جوانان و توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

اجرای طرح سرباز مهارت در زنجان

لیلا کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برای اشتغالزایی جوانان در نظر دارد، بحث مهارت‌آموزی حمایت از آنهاست.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه سال‌ها پیش دغدغه شغل برای جوانان وجود نداشت و هرکس به تناسب توانایی و مهارت و حتی سطح تحصیلات خود قادر به یافتن شغل مناسب بود، تصریح کرد: اما طی چند سال اخیر به دلایل مختلف از جمله عوامل جمعیت شناختی، عوامل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی مسائل فرهنگی، اشتغال جوانان تبدیل به یکی از بزرگترین چالش‌ها و مسائل اجتماعی کشور شده که به نوعی همه افراد و خانواده‌ها را درگیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه حل مشکل اشتغال صرفا به دست دولت حل شدنی نیست، گفت: منابع و امکانات دولت برای استخدام بسیار محدود بوده و به هیچ وجه پاسخگوی این حجم از متقاضی اشتغال نیست و به همین دلیل است که در چند سال اخیر روی مسئله کارآفرینی و خود اشتغالی تاکید می‌شود.

کریمی افزود: کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کارهای شخصی، هم نیاز به سرمایه مادی دارد و هم مهمتر از آن نیاز به دانش، اطلاعات و مهارت‌های خاصی دارد که متاسفانه هیچکدام از آنها در مدارس آموزش داده نشده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه به دلیل همین محدودیت‌ها اداره کل قادر به ایجاد اشتغال مستقیم برای جوانان نیست، اضافه کرد: اما برنامه‌های مهارت‌آموزی برای حمایت از جوانان در نظر گرفته شده است تا از این طریق اشتغالزایی آنها تسهیل شود.

وی به ایجاد مراکز رشد و شتاب‌دهی به کسب و کارهای فناورانه جوانان اشاره کرد و گفت: سال قبل این مرکز با حمایت اداره کل ورزش و جوانان در جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شد و مشغول به فعالیت است که از جمله فعالیت‌های آن برگزاری رویدادهای استارت آپی بوده است.

کریمی همچنین از پرداخت یک میلیارد تومان وام به جوانان برای تسهیل در توسعه کسب و کار، با همکاری صندوق کارآفرینی امید خبر داد و افزود: امسال نیز طرح سرباز مهارت را داریم که با حمایت اداره کل توسط جهاد دانشگاهی در حال اجراست و طی اجرای این طرح  یک هزار سرباز از ۸۰ ساعت آموزش رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: برگزاری ۳۲ ساعت آموزش مهارت‌های زندگی و ۴۸ ساعت آموزش مهارت‌های عمومی کسب و کار برای ورود به جامعه و همچنین تشکیل خانواده نیز از دیگر برنامه‌هایی است که اداره کل ورزش و جوانان اجرایی کرده است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول