اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دستگاه قضا دست دلالان را کوتاه کند

امام جمعه اهواز گفت: واسطه‌ها و دلالان باید مدیریت شوند و در صورت مصلحت، دستگاه قضای استان نیز به این مسئله ورود کند تا این دلالان جرات نکنند کشاورزان و باغداران ما را به خاک سیاه بنشانند.

دستگاه قضا دست دلالان را کوتاه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه هیچ گروهی مانند شیعه آیات قرآن و روایات را نمی‌شنود اظهار کرد: در هر هفته بالغ بر 900 نماز جمعه در سطح کشور برگزار می‌شود و مردم باید به مطالبی که در خطبه‌ها تبیین می‌شود با دل و جان گوش فرا دهند.

وی در رابطه با هدررفت مواد غذایی افزود:  میزان بالایی از هدررفت مواد غذایی در جهان را ایرانی‌ها به خود اختصاص داده‌اند که اینگونه اسراف‌ها با توجه به آموزه‌های دینی شایسته ملت مسلمان نیست؛ همچنین شرایط سخت تحریم‌های اقتصادی اقتضا می‌کند که دورریز را در مواد غذایی به حداقل برسانیم.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: 800 میلیون نفر در جهان با مشکل تغذیه مواجه هستند که بخش عمده آن در منطقه آسیا است اما ایران اسلامی از میان 13 مقوله کشاورزی در 12 مورد آن خود تولیدکننده است و   از لحاظ تولید محصولات کشاورزی در فهرست 40 کشور برتر دنیا قرار گرفته است.

وی افزود: ما مسلمان‌ها  علی‌رغم آیات قرآن و روایاتی که از اسراف نهی می‌کنند معادل ده کشور اروپایی هدررفت مواد غذایی داریم و از این نظر در جایگاه اول دنیا قرار گرفته‌ایم.

موسوی‌فرد در تشریح آمار هدررفت مواد غذایی بیان کرد: سالیانه 15 میلیارد دلار و به اندازه 60 درصد درآمد نفتی کشور، منابع غذایی ما به هدر می‌رود و این در حالی است که کشاورزان در سال گذشته برای آبیاری هر هکتار از زمین‌های کشاورزی 600 هزار تومان پرداخت میکردند.

وی افزود: همچنین باید مدیریت درستی در راستای کوتاه کردن دست دلالان انجام شده و زیرساخت‌های مناسب برای تولید مواد غذایی باکیفیت فراهم شود تا مردم به تهیه مواد غذایی داخلی رغبت پیدا کنند.

امام جمعه اهواز گفت: واسطه‌ها و دلالان باید مدیریت شوند و در صورت مصلحت، دستگاه قضای استان نیز به این مسئله ورود کند تا این دلالان جرات نکنند کشاورزان و باغداران ما را به خاک سیاه بنشانند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول