اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول کُرد: آماده پیوستن به ارتش سوریه هستیم

رئیس کمیسیون اجرایی نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» گفت که آماده پیوستن به ارتش سوریه هستند، ولی ابتدا باید با دولت سوریه مذاکره کنند.

مسئول کُرد: آماده پیوستن به ارتش سوریه هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الهام احمد» رئیس کمیسیون اجرایی نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» درباره پیوستن به ارتش سوریه اظهاراتی مطرح کرد.

شورای دموکراتیک، شاخه سیاسی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است. این گروه پیشتر تحت حمایت آمریکا قرار داشت، ولی به محض آغاز تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه، آمریکا دست از حمایت آنان برداشت و عناصر این گروه، سراغ دولت سوریه رفتند.

احمد به خبرگزاری اسپوتینک گفت که «ما آماده پیوستن به ارتش سوریه هستیم، ولی پس از اینکه سازماندهی مجدد شد و تغییراتی در آن صورت گرفت».

وی ادامه داد: «اگر با دولت سوریه درباره اداره منطقه، به توافق برسیم، در آن زمان، بله. آماده پیوستن به ارتش سوریه خواهیم بود».

این مسئول کُرد در عین حال گفت که این مسئله «در یک ساعت رخ نمی‌دهد»؛ بلکه باید در وهله نخست با دمشق وارد مذاکره شد.

احمد با بیان اینکه شبه‌نظامیان کُرد در بیانیه وزارت دفاع سوریه، مجرم خطاب شده بودند، تصریح کرد که آنان بر این باورند که «باید با هم (کُردها و دولت سوریه) بنشینیم و بر سر چگونگی ادغام با یکدیگر به توافق برسیم».

وی در پایان افزود که نباید این گونه باشد که ارتش سوریه به شبه‌نظامیان کُرد بگوید «به ما ملحق شوید»؛ گویا «ما فراری هستیم».

وزارت دفاع سوریه پنجشنبه (روز گذشته) به نیروهای دموکراتیک سوریه پیشنهاد کرد که برای مقابله با تجاوز ترکیه به خاک سوریه، با ارتش سوریه همراه شوند.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه عنوان شد که هدف فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح از طرح این دعوت، مقابله با تجاوز ترکیه است که خاک سوریه را تهدید می‌کند.

در بیانیه مذکور تصریح شده است که «ما در سوریه با یک دشمن روبرو هستیم و باید با ملت یکپارچه سوریه –چه عرب و چه کُرد- برای بازپس‌گیری وجب به وجب خاک سوریه خون بدهیم».

شبه نظامیان کرد هرچند پیش از این برای پیوستن به ارتش اعلام آمادگی کرده‌اند، اما در عمل برای انجام این اقدام شرط گذاشته‌اند.

«مصطفی بالی» رئیس مرکز اطلاع رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه گفت که «ما در نیروهای دموکراتیک سوریه معتقدیم که نیاز به یک راه حل سیاسی وجود دارد که از طریق آن مردم سوریه و همه اعضای آن بتوانند با یکدیگر آشتی کنند. پس از آن ما برای پذیرش همه تصمیمات موجود آماده‌ایم».

ترکیه ۲۵ مهرماه به بهانه عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه و ایجاد به اصطلاح منطقه امن در این مناطق، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

پس از گذشت یک هفته از آغاز حملات، توافق آتش‌بسی میان ترکیه و آمریکا به توقف موقت درگیری‌ها منجر شد.

دولت ترکیه در آستانه تمام شدن مهلت پنج روزه آتش بس ترکیه با کُردها در مناطق شمال شرقی رودخانه فرات، از توافق سوچی با دولت روسیه جهت پایان دادن به عملیات نظامی خبر داد.

بر اساس این توافق ۱۰ بندی، دو طرف بر تعهدشان برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه تأکید کردند و طبق این توافق وضعیت فعلی ایجاد شده در منطقه عملیات که تل‌أبیض و رأس العین تا عمق ۳۲ کیلومتری را تحت پوشش قرار می‌دهد، حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول