اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

لایروبی رودخانه کشکان مطالبه جدی مردم پلدختر/ شرکت در راهپیمایی 13 آبان تکلیف است

امام جمعه جمعه پلدختر گفت: لایروبی رودخانه کشکان با توجه به آغاز فصل بارندگی، مطالبه جدی مردم پلدختر از مسئولان است.

لایروبی رودخانه کشکان مطالبه جدی مردم پلدختر/ شرکت در راهپیمایی 13 آبان تکلیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام و المسلمین سید محسنموسوی در خطبه های نماز جمعه ، اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل بارندگی مردم شهرستان پلدختر در شهرها و روستاهای مسیر رودخانه کشکان به طور جد خواستار لایروبی رودخانه کشکان هستند و برای مطالبه این موضوع مهم به دفتر نهاد امامت جمعه این شهر مراجعه می‌کنند.

وی افزود: لایروبی رودخانه کشکان نیاز به کار کارشناسی ندارد و مردم با آگاهی خود می‌توانند تشخیص دهند که چه نقاط و بخش‌هایی از این رودخانه نیاز به لایروبی دارد.

امام جمعه پلدختر گفت: لایروبی رودخانه کشکان باعث می‌شود علاوه بر سیل از میزان استرس و اضطرابی که امروز روی دوش مردم سیلزده پلدختر سنگینی میکند، کم شود.

وی افزود: تسریع در تکمیل دیواره ساحلی شهر پلدختر چندین بار در مصاحبههای مختلف، تربیون نماز جمعه و دیگر تریبون‌ها بازگو و بیان شده که امروز نیز به این مسئله تاکید می‌شود.

موسوی یادآورشد: با توجه به آسیب‌های جدی ناشی از سیل در جاده پلدختر_خرم‌آباد هنگام بارندگی، هشدارهای پلیس را نسبت به عدم تردد در این مسیر جدی بگیرند، چراکه قسمت‌هایی از این جاده زیر آسفالت آن، خالی بوده و ممکن است حادثه بیافریند.

وی افزود: مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند و هنگام بارندگی و نامساعد بودن هوا، در حاشیه رودخانه تردد و اسکان نکنند.

امام جمعه پلدختر به راهپیمایی 13 آبان اشاره کرد و گفت: سه رویداد مهم تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه، کشتار بیرحمانه دانش آموزان توسط دژخمیان رژیم ستم‌شاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده که بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: از این رو راهپیمایی 13 آبان باید متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شود زیرا امروز دشمن بیخ گوش کشور ما با تمام توان و تلاش در حال توطئه برای ضربه و لطمه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

موسوی اغتشاشات و اتفاقات امروز در عراق، لبنان و افغانستان را بهانه دشمن برای لطمه زدن به ایران دانست و یادآورشد: هدف دشمن در این اغتشاشات ایران به عنوان محور مقاومت است که می‌خواهد آن را از میان بردارد.

وی یادآور شد: باید یک فراخوان عمومی در  13 آبان امسال در کشور رقم بخورد و شرکت در این راهپیمایی برای همه اقشار مختلف مردئم از هر صنف و قشری تکلیف است.

امام جمعه پلدختر گفت: مردم سراسر کشور از جمله در این شهرستان مانند مناسبت و راهپیمایی های گذشته با شرکت در راهپیمایی 13 آبان حضور چشم‌گیر خواهند داشت و حادثه به یاد ماندنی را رقم خواهند زد.

وی تصریح کرد: ردپای شیطان بزرگ آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه در حوادث امروز عراق و لبنان پیدا و نمایان است و عربستان و امارات متحده عربی تلاش میکنند بیداری اسلامی را کمرنگ و از بین ببرند از این رو پول های هنگفتی برای این اغتشاشات در این دو کشور هزینه می‌کنند.

موسوی به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ارتشیان اشاره کردو یادآورشد:پس از بیانات مقام معظم رهبری تجمعات به ویژه در عراق رنگ دیگری گرفت که فرمودند دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولویت اصلی علاج نا امنی است از این رو مشخص است در هر کشوری نا امنی باشد همه وجود آن کشور مختل می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند مردم این کشورها بدانند مطالبات به حق آنها تنها در چارچوب قانون قابل تحقق است که در درون دولت‌های آنان فساد وجود دارد و باید فساد در این دو کشور برچیده شود تا به آرامش برسد.

امام جمعه پلدختر گفت: رمز موفقیت در عراق و لبنان اتحاد و همبستگی و مطالبات به صورت قانونی است که طی دو روز اخیر در کشور عراق اعتراضات شکل قانونی به خود گرفته است.

وی عنوان کرد: دشمنان قسم خورده  این خواب آشفته را به یقین برای کشور ایران دیدند و هدف کشور ما است که باید هوشیار باشیم.

موسوی یادآورشد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان سال‌های گذشته، ایجاد اغتشاش را ابتدا در ایران شروع کردند که مردم جواب دندان شکنی به آنها دادند و باید بیدار و هوشیار بود و لحظه‌ای غفلت نکرد تا دشمن به هدف و نقشه‌ای که طراحی کرده برسد.

وی افزود: باید با وحدت ، برادری و همبستگی نقشه های شوم دشمن را که هیچگاه دست از آن برنخواهد داشت، نقش برآب کرد .

امام جمعه پلدختر خاطرنشان کرد: ملت ما 40 سال مورد تحریم دشمن بوده و امروز نماد استقامت است و همیشه نقشه‌های شوم دشمن را نقش برآب کرده و اگر چنانچه بخواهند کوچکترین تحرکی داشته باشند مردم پاسخ خواهند داد.

وی به قتل ابوبکر بغدادی اشاره و افزود:ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با ذوق زدگی تمام ادعایی نمود که سرکرده گروهک تروریستی داعش را در منطقه و مخفیگاه خود در سوریه به قتل رسانده که اگر چه این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشت اما در پس آن ابهاماتی وجود داشت و روسیه این موضوع را کذب محض اعلام کرد.

موسوی در پایان یادآورشد: کشته شده یا نشده ابوبکر بغدادی مهم نیست آنچه مهم است اهداف استکبار و آمریکا در پس این خبر مهم است زیرا آمریکا خود پرورش دهنده داعش بوده وبه پشتیبانی، حمایت و پول آنها داعش علم شده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول