اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

هوشمندسازی برای شهرها تولید ثروت می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فواید هوشمندسازی در شهرها، گفت: امروز هوشمندسازی در شهرها برای خود شهرها و ساکنان آن تولید ثروت می‌کند.

هوشمندسازی برای شهرها تولید ثروت می‌کند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، بهاره آروین عضو شورای اسلامی شهر تهران پیش از ظهر امروز در نشست علمی تخصصی شهرهای هوشمند که در حاشیه جایزه جهانی خشت طلایی تهران برگزار شد، گفت: هوشمندسازی شهرها بحث گسترده‌ای است که باید به ابعاد مختلف آن پرداخت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ضرورت هوشمندسازی در شهرها موضوعی است که عمده کارشناسان بر آن توافق نظر دارند زیرا در شهرهای هوشمند بستری برای شکل‌گیری انواع کسب و کارها ایجاد می‌کند.

وی افزود: اولین دلیل هوشمندسازی شهر این است که برای شهر تولید ثروت خواهد شد و بدون صرف بودجه‌های کلان می‌توان به ثروت بیشتری برای شهر دست یافت.

رئیس کمیته شفاف‌سازی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: البته هوشمندسازی به افزایش عدالت در دسترسی به خدمات را هم ایجاد می‌کند و نهادهای عمومی کارکردشان باید افزایش توزیع عدالت در شهرها باشد.

وی ادامه داد: ما خیلی وقتها شهروندان را برای پرداخت هزینه‌های شهر یکسان در نظر می‌گیریم در حالی که خیلی از شهروندان از برخی از خدمات ارایه شده اصلا استفاده نمی‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: برای مثال ما در شهر به وسایل نقلیه عمومی یارانه می‌دهیم اما این یارانه موثر و هدفمند داده نمی‌شود و در بسیاری از موارد به دست افراد نیازمند واقعی نمی‌رسد.

آروین خاطرنشان کرد: هوشمندسازی کاهش موثر هزینه‌های نگهداشت شهر را به همراه خواهد داشت برای مثال در حوزه پسماند و جمع‌آوری آن هوشمندسازی نقش بسزایی در کاهش هزینه‌ها دارد.

وی گفت: حالا باید پرسید با همه این محاسن چرا هوشمندسازی به درستی در کشور ما اجرا نمی شود که می شود دلیل آن را نبود حکمروایی شهری دانست یعنی ما شهرداری داریم اما این به معنای داشتن حکمروایی محلی نیست.

آروین گفت: وقتی از حوزه هوشمندسازی صحبت می‌کنیم این کار زمین می ماند زیرا ما یکپارچگی در اجرای سیاست‌ها نداریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در همه دنیا داده‌های هر سازمان گرانبهاترین سرمایه آن سازمان است و وقتی ما نمی‌توانیم بین دستگاه‌ها اشتراک گذاری داده‌ها را مستقر کنیم نتیجتا هوشمندسازی محقق نم‌ شود.

وی گفت: هوشمندسازی بجز از طریق یکپارچگی داده ها محقق نمی شود و وزارت ارتباطات می تواند به عنوان متولی یکپارچه سازی داده‌های سازمان‌ها و نهادها را انجام دهد.

آروین افزود: رویکرد امروز جهان حکمروایی براساس داده های باز است. ما بسیاری از داده‌های اطلاعاتی را در شهرداری تهران داریم اما سالها از آن استفاده نکرده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: استفاده بهینه از داده‌ها را نمی شود به بروکراسی‌ها داد زیرا سند تحقق داده های باز را نداریم و مسایل حقوقی آن هم هنوز اندیشیده نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول