اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کشاورزان گندم‌کار در آیش با نخود به میزان کود مصرفی توجه کنند

مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب گفت: کشاورزان گندم‌کار در آیش با نخود به میزان کود مصرفی در مزارع خود توجه کنند.

کشاورزان گندم‌کار در آیش با نخود به میزان کود مصرفی توجه کنند

 کامران کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به زمان کشت غلات پائیزه به خصوص گندم کشاورزان باید به این نکته توجه داشته باشند که گندمی که در آیش با نخود است چه مقدار کود استفاده کنند، که یک موضوع مهم در کشت نخود نوع برداشت هست.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب ادامه داد: اگر مزرعه شما با کمباین برداشت شده باشد معمولا در کشت بعد نیاز به استفاده از کود ازت کمتر است، زیرا ازت تثبیت شده در گره ریشه نخود در خاک باقی‌مانده و در کشت بعدی استفاده می‌شود، اما در صورت برداشت دستی به نظر نیاز به ازت وجود دارد در برداشت دستی ریشه نخود خارج شده که ازت نیز از دسترس کشت بعدی خارج می شود

وی خاطرنشان کرد: نیاز فسفاته در کشت دیم بعد از نخود قطعا وجود دارد و درخصوص فسفر اتفاقی نیفتاده فقط خستگی ناشی از کشت پشت سر هم رفع شده است پس حتما کود فسفات 50 کیلو در هکتار فراموش نشود.

کریمی در پایان،  تصریح کرد: این موارد تقریبا بدون آزمایش خاک کاربرد دارد، قطعا آزمایش خاک بسیار دقیق‌تر است و نیاز مزرعه را کامل مشخص می‌کند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول