اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه و ثبات اقتصادی اعضای سازمان شانگهای به روایت دبیرکل

دبیر کل سازمان همکاری شانگهای گفت: در فضای این سازمان ثبات اقتصادی حفظ شده و توسعه پایدار و درآمد ناخالص ملی و همچنین افزایش مبادلات بازرگانی و سرمایه گذاری‌ها مشاهده می‌شود.

توسعه و ثبات اقتصادی اعضای سازمان شانگهای به روایت دبیرکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ولادیمیر ناروف» دبیر کل سازمان همکاری شانگهای در نشست نخست وزیران کشورهای سازمان همکاری شانگهای گفت: در فضای سازمان همکاری شانگهای ثبات اقتصادی حفظ شده و توسعه پایدار و درآمد ناخالص ملی و همچنین افزایش مبادلات بازرگانی و سرمایه گذاری‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: نخست وزیران در این نشست بر اهمیت ابتکارات در مورد پیشبرد همکاری‌های متقابل در روابط بین المللی نوین مبنی بر اصول و موازین حقوق بین المللی پیش از هر چیز آیین نامه سازمان ملل متحد از جمله احترام متقابل، عدالت، برابری و همکاری‌های متقابل تاکید کردند.

دبیر کل سازمان همکاری شانگهای خاطرنشان کرد: کشورهای عضو سازمان همچنین بر اهمیت گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، مالی و سرمایه گذاری، روابط فرهنگی و انسانی، برقراری روابط زیربنایی، دیجیتالی و انرژی در اروآسیا برای ایجاد فضای شفاف، شراکت متقابلا سودمند و همکاری‌های برابر با اهداف تامین امنیت و توسعه پایدار تاکید کردند.  

وی اظهار داشت: رؤسای هیئت‌ها تاکید کردند که یکی از وظایف اصلی سازمان همکاری شانگهای افزایش رفاه و سطح زندگی مردم می‌باشد.

ناروف یادآوری شد: نخست وزیران همچنین بر اهمیت اجرای اقداماتی در جهت افزایش کارآیی‌ها و شفافیت‌ها در استفاده از انواع منابع انرژی از جمله سنتی و تجدید پذیر بر اساس به کار بردن فن آوری‌های روز و همچنین توسعه زیربنایی انرژی در منطقه تاکید کردند.

دبیر کل سازمان همکاری شانگهای افزود: یکی از نتایج عمده این نشست این است که نخست وزیران استراتژی همکاری‌های آینده اقتصادی و انسانی در چارچوب سازمان همکاری شانگهای تا سال 2035 میلادی را تعیین کردند.

وی افزود: برنامه جدید همکاری‌های همه جانبه اقتصادی و بازرگانی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را تصویب کردند و برنامه قبلی در سال 2003 میلادی تصویب شده بود و آن در سال  2020 میلادی فعالیت خودرا به پایان می‌رساند.

ولادیمیر ناروف گفت: همچنین نخست وزیران بر اهمیت تداوم همکاری های متقابل در زمینه توسعه روابط متقابل، به کار بردن نوآوری‌ها و تصمیمات موثر تکنولوژیکی در حمل و نقل، توسعه مراکز حمل و نقلی و لجستیک، جابجایی کالاها با تمام انواع حمل و نقل و همچنین ایجاد زیربنایی روز حمل و نقلی تاکید کردند.

دبیر کل سازمان همکاری شانگهای اظهار داشت: نخست وزیران همچنین در این نشست بودجه این سازمان را برای سال 2020 میلادی تصویب کردند و تصمیماتی را درباره فعالیت‌های مالی سازمان اتخاذ کردند.  

وی خاطرنشان کرد: در این نشست 14 سند از جمله 12 سند در سطح نخست وزیران، یک سند در سطح سازمان‌های گمرکی و یک سند دیگر توسط روسای سازمان‌های بین المللی به امضا رسید.

ولادیمیر ناروف در پایان گفت: در این نشست تصمیم گرفته شد که نشست آینده نخست وزیران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در سال 2020 میلادی برای نخستین بار در هند برگزار شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول