اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سیاست برنامه‌های اوقاف در حوزه اجتماعی است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان ضمن تشریح سیاست‌های این اداره کل در استان گفت: سیاست برنامه‌های اوقاف در حوزه اجتماعی است.

سیاست برنامه‌های اوقاف در حوزه اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان که به همراه معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف هرمزگان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس به مناسبت دهه وقف از خبرگزاری فارس بازدید داشت؛ اظهار داشت: در همین راستا یکی از طرح‌های اداره کل واقاف و امور خیریه هرمزگان؛ اجرای طرحی با همکاری سازمان تبلیغات در پایگاه فرهنگی اجتماعی محلات و بقاع متبرکه است تا این مراکز را به قطب فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی  تبدیل کنیم.

وی راه اندازی مراکز اجتماعی فرهنگی و قرآنی با نام افق در بقاع متبرکه را نیز در همین راستا اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد: با تفاهماتی که صورت می‌گیرد حتی کارشناسان حوزه کودک و نوجوان را به مساجد اعزامی می‌کنیم و برنامه‌های متنوعی را در سطح محلات اجرا می‌کنیم.

مهدیان گفت:مشکلات و معضلات محلات را احصاء می کنیم و با همکاری  یک روحانی با عنوان امام محله در هر یک از محلات برای رفع مشکلات محله اقدام می‌کنیم و تلاش می‌شود وقف‌های مشارکتی و جمعی را در محلات برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی داشته باشیم.

وی از راه اندازی یک مرکز مشاوره وقف نیز در هرکدام از محلات خبر داد تا میزان وقف در این مناطق برای استفاده در خود محلات افزایش یابد.مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از وقف‌های مشارکتی به عنوان ظرفیتی برای رفع مشکلات محلات نام برد و گفت: همچنین از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه بایستی بیشتر بهره برد  که در گام نخست این طرح در 13 محله حاشیه ای بندرعباس اجرا می شود.

مهدیان  افزود: در حال حاضر 85 درصد نیت موقوفات در استان برای عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) است که بایستی موقوفات را به سمت و سوی نیازهای امروز جامعه نیز سوق دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بر تبلیغ و ترویج وقف مشارکتی در خانواده‌ها و جامعه تاکید کرد و از رسانه‌ها خواست در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

وی تاکید کرد: با نهادینه شدن وقف مشارکتی در جامعه و رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از کانال موقوفات، می‌توانیم یاریگر دولت بر فائق آمدن بر این مشکلات باشیم.

مدیر خبرگزاری فارس در هرمزگان نیز با بیان اینکه با نهادینه شدن فرهنگ وقف می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف نمود؛اظهار داشت: این رسانه و رسانه‌های همسو آمادگی دارند در این راستا برنامه ریزی کنند.

علی کوزه گر افزود: طرح تحول محلات که از چند سال قبل در بندرعباس با تدبیر سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) پایه‌گذاری و در کشور اجرایی شد؛ سند افتخاری برای استان و بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام/88030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول